Shooter game op PC of op PS3?

Ik heb eerder al gevraagd of ik een PC of PS3 moest halen, daaruit bleek PS3. Maar nu gaat het me puur om een FPS.

Twijfelpunten:

De besturing op de PC vind ik veel fijner, alleen zeggen veel mensen dat je snel gewend bent aan de besturing op de Playstation.

In beide gevallen zal ik een nieuwe moeten kopen, en een PC is minstens dubbel zo duur.

Op de PC kan je shooters ook downloaden, scheelt ook geld.

En console gaat over het algemeen langer mee dan een PC als het gaat om de nieuwste games.

Toegevoegd na 1 uur:
Ik speel vooral FPS's. Als ik een PS3 zou nemen zou ik nooit FIFA of Need For Speed kopen.

Daarom is een PS3 misschien ook weer zonde, dan koop ik een nieuwe console, alleen om er één spel op te spelen.
Aan een PC heb ik ook nog andere dingen dan alleen gamen, aangezien mijn huidige pc niet super snel is.

Het idee om een PS3 te nemen kwam omdat iemand dat tegen mij zei. In de eerste instantie was ik dat ook van plan om te doen, maar na enkele uren sloeg de twijfel toe.

Dit 'probleem' komt zeker samen met de vakantie. Omdat ik me verveelde kwam het idee om weer eens te gamen. Tijdens schoolweken ben ik allang blij als ik tijd heb om nog even een simpel spelletje op de PC te doen.

Een groot twijfelpunt is dus ook dat als de vakantie afgelopen is, ik niet veel tijd meer heb om op de PS3 te gaan. Aan een PC heb ik op dat moment het meeste voordeel, omdat Msn, Hyves, Youtube, School dingen ook al niet super snel gaan op mijn huidige PC.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kimath
13 jaar geleden
wat is nu precies je vraag? is mij niet helemaal duidelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
OMG Ik zie nou pas dat jij het bent rob xD
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn vraag is wat ik het beste kan nemen (aan de hand van de vele punten hierboven)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet niet denken dat alleen Black Ops leuk is om te spelen.
Wat dacht je van Assassins Greed? Die is minstens zo leuk als Black Ops. Persoonlijk leuker. Omdat je ook een nieuwe pc nodig hebt zou ik eerst een pc kopen en als je genoeg geld enzo hebt dan een PS3.

Het beste antwoord

Een PC is multifunctioneel..Maar met name de besturen voor een FPS is bij een pc gewoon prettiger. Niet alle spellen )fifa is bijv beter MET controller) spelen op pc prettiger. PC kan je ook nog een controller op aan sluiten.
Ik zou voor pc gaan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Op een pc vind je het fijner, logisch als je op een pc gamen gewend bent. Ik zal je vertellen: na een paar uur ben je er aan gewend.

Als het je puur om een FPS gaat moet je ongetwijfeld een PS3 nemen. Bij een PC heb je al eerder last van lags en dat soort dingen. In verhouding game je op een televisie ook mooier dan op een pc.

Als ik jou was zou ik dus een PS3 nemen.
Een xbox360 kan je ook nemen, alleen het zijn geldmonsters.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat went wel snel, alleen zou ik wel kijken of het jou wat is, dus ik zou het op 'proef' nemen, als de pc minstens dubbel zo duur is, zou ik kijken naar de prijs van de games, en of je online wil spelen, anders zou je ze inderdaad kunnen downloaden, hoeveel gaat het bij jou om een FPS?

Ps3 heeft minder lag, al merk je dit niet als je een goeie pc hebt, hou er ook rekening mee dat als je illegaal download, ze niet altijd gelijk werken, wil je al die moeite doen? Soms is het aardig irritant als een game die je gedownload hebt, en waar je uren op hebt gewacht het niet doet.

Als je de besturing op de pc echt fijner vindt, dan zou ik voor de pc gaan, de besturing fijn vinden is wel zo belangrijk bij het spelen van een game. Wat betreft het geld is aan jou, pc is minstens dubbel zo duur, maar je kunt het downloaden, dat scheelt geld, console gaat langer mee, het enige wat je kunt doen in dat geval is een inschatting maken van wat goedkoper is, precies kun je het niet weten, kijk hierbij naar de games die je wil gaan spelen.

nu nog kijken naar de besturing, weeg het af, dat zou ik doen, neem het op proef, kijk er even naar, kijk of je het wat vindt, speel bij je vriend een spel of iets dergelijks, maak een indruk, dan kun je denk ik wel snel een keuze maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou persoonlijk voor de ps3 gaan. Ik heb eerder ook altijd pc games gespeeld maar vind consols nu toch fijner, om meerdere redenen. Over het algemeen heb je een groter beeld, minder last van lag, je hoeft niet elke paar maanden je console aan te passen om de nieuwste games te kunnen blijven spelen en je kunt ook multiplayer spelen zonder dat je online gaat. De bestuuring vond ik inderdaad ook minder in het begin. Was me vooral te langzaam af kwa richten enzo maar dat kun je vaak instellen.

Toegevoegd na 27 seconden:
Of x-box 360 natuurlijk