Wie weet een goed Nederlands woord voor de game-term "spawnen" en "spawn positie" ? (bv. "In dit gametype spawn je bij vlag B)

Ik heb niets tegen het Engelse woord, maar ik kwam erachter dat het nogal pittig is om (voor de grap) een Nederlands alternatief te verzinnen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Games
3.8K

Het beste antwoord

beginplek ? en beginnen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gek, niet eens aan gedacht ja!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
leuke opties gezien, maar dit dekt toch het best de lading denk ik.

Andere antwoorden (7)

Wederopstandingspunt?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
goeie! helemaal omdat "spawnen" dan "wederopstaan" is.
Kimath
13 jaar geleden
dat is een leuke :D
Een rechtstreekse vertaling wordt moeilijk denk ik

Instappunt en instappositie klinkt niet lekker
insteekpunt en positie klinkt ook al niet veel beter

maar zijn wel denk ik de beste neutrale vertalingen

Spawing is eigenlijk ook geen lekkere omschrijving klinkt nogal visserig ;) kuit en hom achtig

Materialisatie-punt en -positie zijn te lang
en nogal startrek-achtig niet erg in de mood van een ww2 game o.i.d

maar goed erg realistisch is het zowieso niet

instraalpunt en positie klinkt toch wel aardig
capthavoc
13 jaar geleden
Wij hadden het altijd over "geboorteplaats". Dat kwam redelijk vanzelf, eigenlijk. De kreet "Ik weet waar je geboren bent" krijgt op die manier iets angstaanjagends. Het bekt ook best wel lekker, moet ik zeggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hahaha hier moest ik erg om lachen, die hou ik erin!
Volgens mij hoort in de gaming categorie de vertaling 'verschijnen' het beste thuis.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Word weer levend, of ik leef weer! Ik ben weer levend geworden bij punt B.
Of ik ben weer opgestaan bij punt B.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
spawn point is dat niet het verschijnpunt of spawnen = verschijnen , want net zoals spawnen kom je ineenkeer tevoorschijn :P
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is geen Nederlandse woord voor spawnen, het is het zelfde, in het Engels zeg je spawning, in het Nederlands Spawnen.