Als je al een R4 kaart hebt, ben je dan strafbaar?

Ik hoor net dat door een rechter bepaald is dat R4 kaartjes voor NDS illegaal zijn.
Eerder was dat dus niet zo. Als je al een kaartje in huis hebt, ben je dan strafbaar?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Games
2.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eerder wist men ook al dondersgoed wat je kocht met een dergelijk kaartje ,en dat dat niet was om legale activiteiten mee te verrichten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, Marleen, dat klopt, maar daarmee is de R4 kaart niet illegaal, enkel de handelingen die je ermee uitvoert. Er zijn vele artikelen waarmee je illegale handelingen kunt uitvoeren, maar dat maakt die artikelen nog niet illegaal.
Het ging mij bij deze vraag puur om hoe het wettelijk zit.

Het beste antwoord

De rechter heeft alleen bepaald dat de verkoop van de kaartjes door winkels verboden is. Over het bezit van de kaart is geen uitspraak gedaan.

Toegevoegd na 2 minuten:
In feite is deze uitspraak ook nog eens heel specifiek voor 11 bedrijven die waren aangeklaagd.

Het kaartje zelf geeft de mogelijkheid om kopieën van je gekochte spel te spelen of eigen gemaakte software. De rechter acht echter bewezen dat het kaartje eigenlijk alleen wordt gebruikt om niet gekochte software op af te spelen.

Of die uitspraak tot gevolg heeft dat er meer rechtzaken volgen is nog niet duidelijk. Het is logisch dat eerst bedrijven worden aangepakt en dan pas eventueel acties tegen personen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als de politie erachter komt, ben je strafbaar. Je hebt namelijk iets in huis wat volgens de wet verboden is, het maakt niet uit wanneer je dat kaartje hebt aangeschaft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja en je bent sowieso al strafbaar omdat er illegale software (spelletjes) op staan die je hebt gedownload.