kan je oude games nog installeren op windows 10?

Ik heb paar oude PC games van vroeger gevonden: Lord of the rings battle for middle earth 2 (jaar 2006) & zoo tycoon 1 complete collection (2001). Ik heb nu een laptop waar geen cd speler meer in zit. Ik heb op bol.com een externe cd speler besteld met USB. Werken die oude games nog naar behoren op windows 10 of kan ik foutmeldingen verwachten?

3 jaar geleden
in: Games
2.8K

Antwoorden (1)

Veel oude games kun je nog installeren op Windows 10.
‘Lord of the rings battle for middle earth’ en ‘Zoo Tycoon’ ook, volgens de bronnen.

Al een oud spel niet werkt, kun je proberen de instellingen van het tabblad Compatibiliteit bij Eigenschappen van het spel (en/of het installatiebestand!) aan te passen:
https://support.microsoft.com/nl-nl/help/15078/windows-10-make-older-apps-or-programs-compatible
3 jaar geleden
vraagBraak1
3 jaar geleden
+1
Als Compatibiliteit niet werkt, kan je nog proberen een virtual machine te installeren. Dan simuleer je een oud systeem op je nieuwe computer en draai je bijvoorbeeld Windows 98 of XP. Software die je hier voor nodig hebt kan verschillen. Je kan VirtualBox proberen en als dat niet werkt kan je PCem proberen. Je moet hiervoor ook installaties van die oude systemen downloaden.Die kan je hier vinden https://archive.org/details/software .