Waarom noemen ze pc games "videogames"? Er wordt toch geen video afgespeeld, tenzij de filmpjes ertussen bij de spelletjes

Toegevoegd na 49 seconden:
ja ik weet wel dat er tussen de spelletjes en bij het begin soms een filmpje komt

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Games

Het beste antwoord

Stamp nog uit de tijd toen er nog nauwelijks pc's waren.
De eerste spelletjes werden op de tv gespeeld, en net zoals je bij video zelf kon beslissen wanneer je wilde kijken (onmogelijk bij tv) en je daar een speciaal apparaat voor had, had je voor die spelletjes ook een speciaal apparaat nodig

Toegevoegd na 48 seconden:
eeehh stamp?
stamt dus he
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

en ik kan me ook nog voorstellen dat het video games heet omdat je bewegende beelden ziet (wat je dus bij bijvoorbeeld board games niet hebt/had)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij duid het woord 'video' de betekenis 'beeld'
dat maakt dus 'beeldspelletjes' wat enigszins logisch klinkt in mijn oren, aangezien je het speelt terwijl je naar een beeld kijkt.
Bij een bordspel speel je op een bord
bij een beeldspel kijk je naar een beeld
best logisch toch ?