is downloaden of kopen het beste?

Ik heb een vraagje (: .
Wat vinden jullie het beste ?
Downloaden , of een game kopen.

Aan de ene kant is downloaden :veel goedkoper, -maar niet zolang als dat je het spel koopt.
aan de andere kant spel kopen:is wat duurder , maar het spel kan je blijven spelen.

wat vinden jullie?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Games
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Downloaden voor jouw portemonnee
Kopen: voor het bedrijf wat veel moeite heeft gedaan om het product te realiseren, is dit het best

Antwoorden (6)

Als je het kan downloaden, Waarom dan kopen? Maar downloaden is meestal niet helemaal heel. Maar er zijn wel website's waar je het spel helemaal en heel kan downloaden. Het is net zo wat jij er van vindt. Als je geld hebt koop anders dan gewoon. Dan heb je het sowieso het beste...
succes.!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
AWM
13 jaar geleden
Dus, als je geen geld hebt, dan is het ok om dingen te stelen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ywwep
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hongerdood of stelen? maar wat als je ouders geen geld hebben en je bent 12 jaar? Het regent, dus een houtje bijten, spelletje downloaden of zwartwerken (=kinderarbeid)
(pc was een gift, via uitkering of kennis, dat maakt niet uit)
AWM
13 jaar geleden
Oké. Dan weet ik hoe je over zaken denkt. Blij dat ik niet in je buurt woon.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als ze gewoon de spellen,films,muziek.wat betaalbaarder maken .
het verschil tussen kopen of downloaden verkleinen zal men eerder geneigd zijn tot kopen. stelen vind ik bij deze een groot woord .
mocht je toch kiezen voor het downloaden dan wil ik wel in jouw buurt wonen ,we kunnen tenslotte niet allemaal in wassenaar wonen.
Downloaden om te proberen, als je het spel echt leuk vindt, dan alsnog kopen. Bij de meeste spellen krijg je als je een spel koopt extra online dingen enzo.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ligt er aan wat voor kwaliteit je zoekt, ik ga meestal voor kopen, dan weet je zeker dat je goed zit en kom je er bijvoorbeeld niet vlak voor het einde achter dat je de game toch niet helemaal hebt, dan is alles voor niks geweest.

Films daarentegen is een ander verhaal, maar iets waar je veel tijd in wilt stoppen is het waard om wat voor uit te geven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ligt eraan. Voor mij downloaden. maar een spellen fabrikant denkt daar toch anders over.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wanneer je een spel illegaal download, heb je meestal de gekraakte versie. De kans dat er een fout in zit is dan erg groot, misschien komt dit niet aan het licht in het begin, maar later.

Er zijn tegenwoordig ook spellen die je online kan kopen en vervolgens kan downloaden, het spel zelf kopen heeft voor mij toch altijd de voorkeur omdat als je computer crasht, je zeker weet dat je het spel opnieuw kan installeren. Bij een download krijg je natuurlijk wel gegevens waarmee je kan downloaden, maar die zet je meestal op je computer (die dan gecrasht is).

Er is tegenwoordig ook een hoop freeware te downloaden, dan kan je het volledige spel legaal downloaden, zonder er voor te hoeven betalen. Dit is voornamelijk bij oudere spellen.

Ga je voor kwaliteit, dan zou ik kopen. Neem je genoegen met af en toe een bug or dat het spel crasht, dan kan je net zo goed downloaden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voordelen downloaden:
- het kost je niks, buiten de elektriciteit van je computer
- je hebt geen last dat de beveiliging aangebracht op de cd je computer om zeep helpt (ja dat gebeurt soms!)
- het schijfje met de game hoeft niet steeds in de pc te steken

Nadelen downloaden:
- Grote kans op virussen
- gekraakte versie is soms zonder de inline filmpjes van het spel, maar kan perfect gespeeld worden zonder de filmpjes
- het is illegaal in sommige laden

Voordelen kopen:
- Geen virussen
- je hebt het legaal verkregen

Nadelen kopen:
- krassen op het schijfje, en spelletje werkt niet meer!
- steeds schijfje in computer steken