ik wil graag world of warcraft spelen hoe gaat dit in werking?

hiervoor speelde ik altijd private servers enzo dus het maakte niet uit wat en hoe ik kon gewoon spelen, maar ik zie dat er veel verschillende versies zijn en tegenwoordig nieuwe genaamd legion, welke moet ik dus kopen, wat moet ik doen, en hoe kan ik gaan spelen? leg me aub alles uit want ik volg het allemaal niet voordat ik iets koop waar ik eindstand niets aan heb.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Games
6.3K

Antwoorden (3)

- Als eerste moet je het basisspel kopen. Wat je verder te koop ziet zijn uitbreidingspakketten, die voegen o.a. nieuwe gebieden toe om in te spelen.
Er zijn soms aanbiedingen voor meerdere expansions ineens. Kijk ook eens op de website van Blizzard, je kunt gewoon met iDeal betalen.
Je kan in de winkel kopen of online, je hebt alleen de code nodig om aan je account te koppelen. De dvd's zou ik niet gebruiken, spel laten downloaden gaat sneller omdat je dan de patches gelijk krijgt.
- het spelen is vergelijkbaar als de private servers, maar je moet wel moeite doen voor lvlen en gear halen.
- je betaalt maandelijks geld om het spel te kunnen spelen, dit kun je als kaart in de winkel kopen, of online halen met iDeal/Paypal/creditcard.

Toegevoegd na 1 minuut:
Het is misschien handig om eerst de demo/trial versie te downloaden. Die kun je gratis spelen (met wat beperkingen), en dan kun je een idee krijgen hoe het sppelt.
Mocht je daarna het spel kopen dan kun je je account omzetten, zodat je je characters behoud.

Toegevoegd na 6 minuten:
Alles van de expansions is toegevoegd aan het basisspel. Je hoeft alleen maar het basisspel + de uitbreiding 'Legion' te kopen om alles te kunnen spelen.
Vond deze info op de forums. De overige expansions hoef je dus niet te halen.
https://eu.battle.net/forums/en/wow/topic/17613423358

Toegevoegd na 2 dagen:
Legion is nu in de aanbieding: http://www.wowhead.com/news=270562/world-of-warcraft-legion-on-sale-through-september-5th
Ritsuka
6 jaar geleden
Maak een battlenetaccount aan, als je dat niet al had.
Je koopt het spel:
https://eu.battle.net/shop/en/product/world-of-warcraft
Je betaalt minstens 1 maand abonnement.
https://eu.battle.net/shop/en/product/world-of-warcraft-subscription
(ja je krijgt een maand gratis maar daar moet je volgens mij wel ook een maand voor kopen om die te ontvangen, dus je koopt het spel+maand abo en dan krijg je twee maanden speeltijd.)

Als je dan direct de laatste uitbreiding Legion erbij koopt (dit is de enige die je nog nodig bij het basisspel), heb je gelijk een lvl100 character. Je kan hier ook mee wachten en eerst enkel het basisspel spelen tot lvl90. Het lijkt me wel vreemd om als ongeoefende speler direct met een lvl100 character te gaan spelen.
https://eu.battle.net/shop/en/product/world-of-warcraft-legion

Totaal kom je op
15 basis+
45 legion+
11 abonnement uit
Daarna betaal je 11 euro per maand om door te blijven spelen. (Iets minder als je een jaar of 3 maanden koopt).
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Omdat je moet inteken world of warcraft maar wel op een windows