Hoe laat ik mijn minecraft het weer doen?

Vanochtend heb ik mijn minecraft open laten staan een paar uur en sinds dien krijg ik een foutmelding als ik minecraft wil openen zie foto. Ik heb minecraft al verwijderd en opnieuw geinstallerd en dat werkt ook niet. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen

Liefs

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Games
1.1K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Zo te zien is er iets mis met de knop op je bureaublad. Probeer eens gewoon de CD er in te doen en de .exe-file met de hand op te starten ? Dan kun je later gewoon een nieuwe snelkoppeling maken.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Zou werken met een cd maar Minecraft is een spel zonder.

Antwoorden (1)

Aan de hand van de foto dat je hebt doorgestuurd, lijkt het erop dat de snelkoppeling niet meer werkt omdat de bestandslocatie is veranderd, weg is of niet meer goed werkt.
Eerst en vooral, verwijder het minecraft icoon dat wellicht op je bureaublad staat.

-druk dan op het windows logo + r. Je ziet nu een venster 'uitvoeren' verschijnen.
-typ in dat venster: %appdata% druk enter
-zoek naar de map .minecraft
-verwijder deze map en installeer minecraft opnieuw.

Toegevoegd na 7 minuten:
kijk na de installatie nog eens in het mapje: "Minecraft launcher" die in zich in de map .mincraft bevind.
Daar zou er normaal een bestandje minecraft(launcher).jar moeten staan.

Heb je nog geen snelkoppeling op je bureaublad? --> rechterklik; 'snelkopeling maken' en kopieren naar bureaublad.

-> Kopieer en plak niet gewoon de .jar maar maak een snelkoppeling

Veel succes!