Kan ik games spelen op 2de scherm laptop?

Goeiendag,
Ik heb een laptop maar daar is het scherm van kapot (als ik er met een zaklamp op schijn zie ik een heel klein beetje) Dus heb ik mijn laptop op mijn TV aangesloten. Het werkt allemaal goed alleen kan ik geen games openen want dan blijft het beeld zwart en staat er: Geen signaal…
Dus is mijn vraag: Is er een manier om mijn games te openen via de TV?

(Kan de games helaas ook niet in venster openen, heb ergens gelezen dat de game het dan wel doet)

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Games
3.7K
capthavoc
8 jaar geleden
je backlight is denk ik kapot ?
is wel te repareren denk ik Heb je die 2de monitor op hdmi of VGA aangesloten ?
Heb je geprobeerd de resolutie van de games te verlagen ?
Ik ga er vanuit dat je TV als tweede scherm misschien ook te hoog staat ?
dus wellicht valt er iets te wijzigen ? aan de resolutie van het scherm. Wat ook kan helpen is het beeld te klonen ipv bijv uitbreiden wellicht dat daarom het beeld op zwart gaat omdat de game niet ingesteld is om op 2 schermen te worden gespeeld misschien kan je ook de displays wisselen ?
zie beeldscherm opties
de optie
Deze monitor als hoofdmonitor gebruiken kan helpen
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ja me backlight is kapot, Ik heb hem VGA aangesloten. Ik ga je tips uitproberen bedankt voor het reageren.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
In deze situatie is het het handigst als je zorgt dat de TV het enige scherm wordt. "Alleen weergeven op 2"
Is de keuze die je moet maken als het kan.
(rechtermuisklik op het bureaublad en dan "beeldscherminstellingen" klikken
En dan onder het kopje meerdere beeldschermen kan je dat kiezen. Dupliceren is niet echt handig, behalve als de resoluties gelijk zijn. Anders wordt op beide schermen de laagste resolutie van de twee getoond. Aangezien de TV waarschijnlijk 1080p is en de monitor 768p zal het er allemaal onscherp uitzien. Overigens ALS je het voor elkaar krijgt zou ik in de gamesettings de resolutie weer omlaag schalen. Hogere resolutie betekent meer rekenkracht nodig. Effectief zal je dan een lagere framerate krijgen. (als ik er nu over denk kan je in dat geval wel dupliceren :D).
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
En ja dat moet gewoon kunnen. Ik game wel eens op mijn TV en dan staat deze gewoon als tweede scherm ingesteld (bureaublad is uitgebreid).
Je moet dan wel zorgen dat het scherm waar je op wil gamen hoofdscherm is (1). Of gebruikmaken van Steam's Big Picture mode.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Lijkt me handig als je eens een HDMI kabel zou proberen.

Antwoorden (2)

Hallo, ik heb zelf ook een probleem met mijn tweede scherm, maar ik denk bij jou dat je bij beeldscherminstellingen klikt op je tweede scherm en iets lager: instellen als hoofdscherm, probeer dat eens.
Succes
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Als je een Windows laptop hebt kun je met de command "windowslogo + P" --> alleen projector, je laptop beeldscherm kunnen uitschakelen en dat wordt je beeld alleen weergeven op je TV!