hoe heet het online spelletje dat je een ruimteschip hebt dat modulair opgebouwd kan worden tot een gigantisch schip?

Je begint als klein schip (1 module). Door het spel heen kan je vijanden verslaan die soms items droppen waarmee je jezelf kan opbouwen. Naar gelang het spel vordert, kan je best een groot schip worden (zeker 100 - 150 modules).

Het verhaal is wel wat vaag en het is een proloog. Ik heb het ooit op Kongregate gespeeld, maar kan het daar niet meer vinden.

De kleuren zijn groen en rood. En er zijn gebieden waar je niet zomaar doorheen kan, de rode vlakken geven een bepaalde hoeveelheid schade per tijdseenheid.
Je ziet de speelwereld van bovenaf.
Het is niet een groot spel, met een uurtje of 2 a 3 ben je er doorheen. Ben gewoon benieuwd of er een vervolg van is gemaakt.

Wie weet hoe dit spelletje heet?

8 jaar geleden
in: Games
1.6K
Ozewiezewozewiezewallakristallix
8 jaar geleden
Weet je wellicht ook het platform waarop het spel gespeeld wordt ? (b.v. PC, WII, XBOX e.d.)
Thecis
8 jaar geleden
@Ozewiezewozewiezewallakristallix
Wordt op de PC gespeeld. Ik heb het gespeeld via Kongregate.com, zo'n verzamelsite waarbij je (ik denk) flash-spelletjes kan spelen. Net zoiets als spelletjes.nl, maar dan een andere site.
Thecis
8 jaar geleden
@Ozewiezewozewiezewallakristallix
De groenige kleuren (in mijn herinnering) doen zelfs een beetje denken aan de kleuren die ik heb in mijn profiel plaatje. Dat is overigens puur toeval, maar viel me wel ineens op...
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
ik heb wel eens bubble tanks gespeeld, iets soortgelijks...
Thecis
8 jaar geleden
klopt, is soortgelijk.
de graphics van bubble tank zijn wel mooier, maar bij bubbl tanks kies je een ontwikkelingspad. Bij dit spel kan je echt vrij opbouwen
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
weet je de naam nog van het spel, of op zijn minst een paar letters ervan? En hoe lang was het terug dat je het speelde?
Thecis
8 jaar geleden
@junah,
De naam van het spel, daar gaat het nou juist om.
Het zal een jaar of 3 a 4 geleden zijn dat ik het speelde.
Thecis
8 jaar geleden
@Junah,
Ik weet dat ik het speelde via Kongregate.com. Maar verder dan dan + wat ik al beschreven had (Kongregate stond er ook al tussen overigens) heb ik niet. Daarom vond ik het ook al lastig ;-)

Het beste antwoord

Zou het Shell Core Commander kunnen zijn? Heb ik zelf ook wel eens gespeeld, best gaaf spel!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Thecis
8 jaar geleden
Het is inderdaad Shell Core Command.
Kan je helaas de punten niet geven want ik had het antwoord zelf al gevonden, ruim voordat je antwoord er kwam. Helaas mocht mijn reactie daar niet in blijven staan...
Thecis
7 jaar geleden
Eerder aangegeven dat ik het antwoord al gevonden had, maar dat is niet meer zichtbaar.
En uiteindelijk is het wel het juiste antwoord. Dus bij nader inzien toch het beste antwoord (zeker als anderen het toch willen weten).

Andere antwoorden (1)

Starcraft denk ik
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Antoni
8 jaar geleden
Volgens de teksten in reacties van de vraagsteller op zijn eigen vraag heeft hij het antwoord op zijn vraag al gevonden: de naam is Shell Core Commander.
Thecis
8 jaar geleden
Inderdaad