is het mogelijk om oude cd spellen af te laten spelen op een nieuwe besturingssysteem?

Ik heb laats een hele oude spel gevonden in mijn kast (Battlefield 1942) we hadden het ongeveer in 2003 gekocht. alleen leven we nu alweer in 2015 en is er veel verbeterd. ik heb de cd in mijn computer gedaan, en heb de hele installatie voltooid. alleen kan mijn computer het programma niet afspelen. achterin op het hoesje staat er ''System Windows 98/2000/ME/XP.'' ik heb nu windows 8 op mijn computer en gelukkig geen windows 98 :). ik heb de compatibiliteitsproblemen geprobeerd maar dat werkt helaas niet. het zou mij zonde lijken om een virtual machine aan te maken om alleen het spelletje af te laten spelen. zou er een alternatieve mogelijkheid zijn om alsnog het spelletje af te laten spelen.

alvast bedankt. :)

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Games

Antwoorden (1)

Het is lastig een probleem op te lossen zonder specifieke gegevens. Als je de compatibiliteitsproblemen hebt geprobeerd kan ik nog maar twee dingen bedenken die kunnen helpen zonder dat er downloads of bestanden verwijderd moeten worden. 1. Heb je geprobeerd te openen als administrator? Zo niet probeer dat eerst. 2. Oude spellen hebben soms problemen met resolutie. Probeer de resolutie van je beeldscherm in te stellen op bijvoorbeeld 800 * 600. Succes!