Hoe verhelp ik het dat objecten in games friemelen?

Ik heb sinds kort in verschillende games een probleem; objecten (met name draden en lantaarnpalen), maar ook andere objecten friemelen. Oftewel; bijvoorbeeld een draad is geen geheel, maar kleine stukjes die steeds heen en weer bewegen. Voor de duidelijkheid hieronder een filmpje van in GTA 4. Ik weet het; GTA 4 heeft opzich slechte graphics, maar even een indruk wat er met friemelen bedoeld wordt.

Ik heb dit onder andere in GTA IV, Euro Truck Simulator 2 (héél veel), Payday 2, Railworks.

Ik speel alle games op hoge resolutie.

Mijn PC Specs:
OS: Windows 7 SP 1 64 bit
RAM: 8 Gb
Videokaart: AMD Radeon 7800 Series (2 Gb)
Proccesor: AMD A8-3820 APU with Radeon HD Graphics 2.50 Ghz

Ik heb de AMD Gaming Evolved geüpdatet, ben nu aan het kijken naar de drivers. Maar zou het misschien kunnen liggen aan het feit dat de games via Steam zijn? (zijn ze namelijk allemaal)

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Games

Het beste antwoord

Anti-Aliasing, afgekort AA. Bij sommige games in te stellen, bij andere via de driver of 3rd partysoftware in te schakelen. Zoek op de naam van de game en AA en dan krijg je uitleg.

Let wel, het gebruik van AA weegt zwaar op je grafische kaart. 8x MSAA instellen zal voor een FPS-drop zorgen waar je u tegen zegt.

Toegevoegd na 8 minuten:
http://forums.steampowered.com/forums/showthread.php?t=2757685

Volgens deze gebruikers kan je via de AMD of Nvidia driver een vorm van AA instellen.

Toegevoegd na 12 minuten:
Iemand die via ENB en AA dit voor elkaar heeft gekregen:
https://www.youtube.com/watch?v=lqvZqjI6PD4
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ritsuka
8 jaar geleden
precies, dat is gewoon AA
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dus moet ik dan in een game de AA hoger of juist lager zetten? Ik heb een best wel goede videokaart, dus ik denk dat `ie het wel aan kan
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Hoger. Hoe meer AA hoe beter. Echter is het niet altijd een keuze in de menu's. Maar dan moet je dus via de driver proberen of je AA in kan stellen.