Kan mijn laptop 'Total war: Rome 2' aan?

Hoi!

Ik heb een laptop (geen game-laptop) en ik zou er graag Total war: Rome 2 op spelen.

Nu heb ik 'can I run it' gedraaid en zij zeggen dat de laptop (de videokaart) zelfs het minimum niet aan kan.

Maar dit zeiden ze ook over 'The elder scrolls: Skyrim' en dat spel kan ik wel spelen, ook al is het op slechtere kwaliteit.

Iemand hier ervaring mee?

Bedankt!

Toegevoegd na 14 minuten:
Dit zijn de vergelijkende minimum requirements

Skyrim:

CPU: Info
CPU Speed: Dual Core 2.0 GHz or equivalent processor
RAM: 2 GB
OS: Windows 7/Vista/XP PC (32 or 64 bit)
Video Card: DirectX 9.0c compliant video card with 512 MB of RAM - NVIDIA GeForce 7600 GT & ATI Radeon X1800.
Sound Card: Yes
Free Disk Space: 6 GB

Rome 2:

CPU: 2 GHz Intel Dual Core processor / 2.6 GHz Intel Single Core processor
CPU Speed: Info
RAM: 2 GB
OS: Windows XP / Vista / Windows 7 / Windows 8
Video Card: 512 MB Direct 9.0c compatible card (shader model 3)
Sound Card: Yes
Free Disk Space: 35 GB

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Games
2.3K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Als u even uw videokaart model hier als reactie toevoegt help ik u graag, als u niet weet hoe u dit opzoekt op uw computer doe het volgende: Druk de windows knop en de R knop teglijk in en laat los dit zal RUN openen typ hier nu het volgende in: dxdiag vervolgens ENTER, dit zal een schermpje openen met alle hardware in uw laptop klik op de tab: ''Beeldscherm'' en hier zal ergens videokaart staan. Toegevoegd na 1 minuut:
Even na gekeken en het staat onder: Beeldscherm>Apparaat>Naam.

Antwoorden (1)

Hoi Johnsen,

Aangezien jouw laptop skyrim (op beapaalde kwalitieit) wel kan draaien, zal Rome Total war op zijn laagste settings niet veel problemen veroorzaken voor jouw laptop.

Het grootste probleem zal jouw processor zijn denk ik. Er moet gewoon heel veel gerenderd (gerekend) worden in het spel om alle turns van verschillende kanten te bepalen. Ik zou dus wel ervoor zorgen dat je processor (ruim) boven de specificaties zit. Anders zou deze gemakkelijk oververhit kunnen raken, waardoor deze onbruikbaar wordt voor dingen waar je de laptop echt voor nodig hebt. (school/werk)

Heel veel succes ermee,
Gr. T

Toegevoegd na 40 seconden:
Kortom:
Je videokaart komt wel goed, je processor kan problemen veroorzaken