kan ik mijn Minecraft server ook runnen zonder dat mijn computer aan staat ?

ik vraag me al heel lang af of ik mijn Minecraft server kan runnen zonder dat mijn computer aan staat, want ik doe het gewoon via computer run, t'is een vanilla server

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Games
1.1K

Antwoorden (2)

Nee. Een computer die uit staat maakt geen contact met de buitenwereld.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hoe doet CubeCraft en Torchcraft dat dan ?
Jaspro101
9 jaar geleden
Die huren een server in een serverpark. deze staat 24/7 aan.
Ja, je kan een server huren. Ik heb voor 2 euro in de maand een server waar ik met vier man op kan. Je kan ook grotere huren, dan wordt het iets duurder.
https://serverminer.com/minecraft/EUR/
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
OF je kunt zelf een server maken (van bijvoorbeeld een raspberry Pi
(hier te koop voor €30,- https://www.sossolutions.nl/raspberry-pi/bordjes/raspberry-pi-model-b-65)
Dit mini computertje is zeer zuinig en deze kun je dus gewoon aan laten wanneer je de POC uit zet en andere mensen kunnen dan nog wel gewoon verbinding maken. Hoe je dat moet doen kun je hier lezen:
http://picraftbukkit.webs.com/pi-minecraft-server-how-to je zit dan niet aan een abonnement vast èn een rapsberry Pi is ook nog eens heel erg klein en maakt geen geen geluid. binnen maximaal een jaar heb je de kosten er uit (ik weet niet hoeveel mensen er tegelijkertijd kunnen spelen, maar ik verwacht zeker meer dan 4).
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat is ook een goede oplossing.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Is er ook een gratis server hoster