Is het mogelijk om een programma te runnen tijdens slaapstand?

Hallo,
Ik run sinds een week een simpele Minecraft server.
Mijn vraag is of er een mogelijkheid is om de server door te laten gaan terwijl mijn laptop op slaapstand staat?
Of een programma zodra ik mijn laptop aanzet, de server ook gelijk aangaat.

Toegevoegd na 9 minuten:
Of een programma die ik kan runnen tijdens dat mijn laptop in slaapstand is.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Games
3.4K

Het beste antwoord

Je kan in de Windows Energie beheer aangeven welke onderdelen je uit en aan wilt laten tijdens de slaapstand.

In jou geval zal de harde schijf en de netwerkkaart aan moeten blijven. (Energie beheer zit in je configuratiescherm).
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
gvrox
9 jaar geleden
Als je harde schijf en netwerkkaart aan moeten blijven (en je CPU natuurlijk ook, maar die noem je niet), dan is er volgens mij geen sprake van een slaapstand. In energiebeheer kun je aangeven *wanneer* er naar slaapstand overgegaan moet worden. Hoe dan ook, om een beetje server te draaien zou alleen het scherm uit moeten staan, en als je toch aan de oplader hangt dan maakt energiebeheer ook niets meer uit.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De vraag is ook of het mogelijk is in slaapstand, en dat is mogelijk. Echter als de HD ermee op houdt, dan houdt de server ook op ... zo ook de netwerkkaart. De CPU wordt bij het draaien van een server niet uitgeschakeld voor zover ik kan testen op mijn eigen laptop.
gvrox
9 jaar geleden
Waar stel je dat dan in, kun je daarvan screenshots laten zien ?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Screenshots momenteel niet, dus even uit het hoofd: Configuratiescherm
Systeem - Beveiliging
Energiebeheer
Geavanceerde instellingen wijzigen Je krijgt nu een complete lijst met opties, hieronder zit Harde schijf in ieder geval, en nog veel meer. Voor de netwerkkaart:
Configuratiescherm
Apparaatbeheer - eigenschappen
In de lijst met apparaten de netwerkkaart opzoeken (netwerkadapater)
Rechtermuisklik op de desbetreffende adapter: Eigenschappen
Energiebeheer.
gvrox
9 jaar geleden
Ik kan alleen vinden hoe je in kunt stellen na hoeveel minuten de harde schijf uitgezet wordt, en bij de netwerkadapter of Windows wel of niet het apparaat uit mag schakelen om energie te besparen.

Andere antwoorden (1)

Nee, het idee van de slaapstand is nou juist dat er niets draait.

Toegevoegd na 2 minuten:
Als je het als Windows service draait wordt het automatisch gestart, zie bijvoorbeeld http://forums.firedaemon.com/howtos/minecraft-server-as-a-windows-service.8/

Toegevoegd na 1 dag:
Volgens Microsoft zelf staat de processor uit in alle slaapstanden:
https://msdn.microsoft.com/en-us/library/windows/hardware/ff564575%28v=vs.85%29.aspx

Het is dus echt onmogelijk om iets in slaapstand te draaien (en dat is natuurlijk ook logisch).