ik kan niet samenspelen op minecraft wat moet ik doen?

ik wil graag samen spelen met mijn broertje maar we kunnen niet met elkaar spelen en we zitten op de zelfde internet verbinding echt raar wat moet ik doen

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Games
17.2K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Lego-en ?

Het beste antwoord

Sinds minecraft realms kan je geen open to lan meer spelen op de normale manier.
Maar er zijn twee manieren om samen te spelen 1 een server maken (best lastig)
2 open to lan via een omweg (redelijk makelijk)
1 ga ik niet helemaal uitleggen maar 2 wel.

Als eerste open je command promt (uitvoeren en dan in typen cmd) in het venster dat opent typ je ipconfig helemaal bovenaan staat je ipv4-adres dit kopieren.
Dan start je minecraft en open je een lan server (gewoon de open to lan knop) als je dat hebt gedaan komt er in de chat een bericht dat je open to lan server is geopend op een poort zoiets als: Local game hosted on port 58476. waarschijnlijk zal er bij jou iets anders staan maar die cijfertjes zijn de poort. Nu ben jij klaar en komt het werk voor je broertje. Hij moet naar Multipayer gaan en dan direct connect daar vult ie jou ipv4-adres en dan : de port. Dan staat er iets als: 192.166.1.4:58476 maar dan met jou ipv4 en jou port en dan gwn connect als het goed is werkt het nu wel.

Veel succes en als het niet lukt laat het maar weten!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Hoi, dit is al een oud bericht maar ik hoop dat je mij ook kan helpen... Tm eergisteren konden mijn kids samen spelen op hun telefoons of tablet zolang ze maar allebei op onze WIFI zaten....
Maar ineens zien ze elkaar niet meer staan.
Er staat nu: 'je vrienden spelen nu geen minecraft'..... Iemand een idee?
Al geprobeerd:
- alles opnieuw installeren
-wifi resetten
-opniew aanmelden als "vriend"