Na het spelen van "Middle Earth: Shadow of Mordor" kan mijn computer niet meer afsluiten. Wat kan ik hieraan doen?

Ik heb "Shadow of Mordor" nu een paar weken geïnstalleerd staan. Op zich draait het spel prima. Nu is me opgevallen dat elke keer dat ik het spel gespeeld heb mijn computer niet meer wil afsluiten. Ik krijg wel het afsluitscherm, maar daar blijft hij op hangen. Na 24 uur wachten stop ik de computer dan maar door de knop in te drukken; dat wil ik eigenlijk niet doen uit angst dat de schrijf beschadigd raakt.

Als ik het spel gespeeld heb en andere dingen op de computer doe, dan blijft hij prima draaien. Het enige probleem (voor zover ik merk) is het afsluiten.
Dit probleem doet zich ook alleen voor als ik het spel gespeeld heb en het probleem doet zich altijd voor als ik het spel gespeeld heb; als ik het niet gespeeld heb dan sluit de computer altijd snel en probleemloos af.
Ik heb dit probleem met geen enkel ander spel of ander programma.

Ik gebruik de steam versie van het spel, windows 8.1. Mijn systeem voldoet aan de aanbevolen systeemeisen.

Uiteraard heb ik deze vraag ook al aan de support gevraagd, maar WB games neemt niet eens de moeite om terug te mailen; zelfs niet na herhaaldelijk verzoek. Vandaar dan maar mijn vraag hier.

Heeft iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn en (belangrijker) wat ik eraan zou kunnen doen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Games
1.4K
Reddie
9 jaar geleden
Dat is de vloek van het boze oog.
WB games mailt niet terug omdat ze er ook geen verstand van hebben. Dat heeft alleen de programmeur. Maar programmeurs worden altijd meteen ontslagen nadat ze een eerste versie hebben afgeleverd. Handelaars zijn zó inhalig, dat een revisie er niet vanaf kan.
Overigens kun je de computer altijd gewoon uitschakelen. Er gebeurt niets met je harde schijf.
Antoni
9 jaar geleden
flipjeboot, er kan altijd een andere reden zijn dan die je verwacht, waarom er via e-mail geen antwoord wordt gegeven. Gebruik je bijvoorbeeld wel het juiste e-mailadres om te mailen? Misschien is het handiger te bellen of op een andere manier, bijvoorbeeld via de website, contact op te nemen.
Ritsuka
9 jaar geleden
Staat er bij taakbeheer nog iets open? Kijk ook eens bij processen
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@Reddie: je mag toch verwachten dat die support medewerkers er meer verstand van hebben dan de gemiddelde voorbijganger? Of heb ik dan weer een te hoge pet op van de mensheid?
Ik hoor inderdaad vaker dat het uitschakelen niet zo'n probleem zou moeten zijn, maar toch heeft het me vorig jaar wel mijn harde schrijf gekost (nadat mijn vrouw had lopen klooien...) Ik ben er dus maar erg voorzichtig mee. @Antoni: Ik heb een support formulier ingevuld op het support gedeelte van hun website. Daarop heb ik een reply gekregen waaruit bleek dat ze mijn vraag verkeerd hadden begrepen. Ik heb toen gereplied (op hun verzoek) en alles nogmaals uitgelegd. Daarna heb ik ondanks meerdere verzoeken geen berichten meer ontvangen. Ook niet in spamfolder.
Telefoonnummer heb ik niet, maar ik ga hiervoor ook niet helemaal naar de VS bellen... @Ritsuka: niets dat ik kan relateren aan Shadow of Mordor.

Het beste antwoord

Wat ik denk dat er aan de hand is dat er tijden het installeren van de game fouten zijn gemaakt. En dat als jij je computer wilt afsluiten dit niet lukt dit omdat er waarschijnlijk bestanden dubbel, verkeerd etc op je hardeschijf staan.

Ik denk dat je steam even opnieuw moet installeren en daarna de game ''Shadow of Mordor'' ook moet her-installeren.

Als dit niet heeft geholpen zou ik inderdaad nog een mail sturen!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het spel moet dan helemaal opnieuw gedownload worden en via steam duurt dat altijd even. Ik laat weten hoe het daarna gaat.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Quintenn010, je bent een held(in). Het heeft even geduurd, maar alles is opnieuw geïnstalleerd en het probleem lijkt verholpen.
Heel erg bedankt!