mijn pc valt uit als ik minecraft opstart hoe kan dit , het gaat hier om een nieuwe pc nog nooit gebruikt .wie kan mij helpen en wat kan ik doen ?

ik heb gelezen dat het ook aan je voeding kan liggen die is 220-240vac 4 a 50hz . maar omdat het hier om een gloednieuwe pc gaat dacht ik dat dit het niet zou zijn , wie kan me helpen .´?

Toegevoegd na 30 minuten:
ook als ik nieuwe update wil doen van mn drivers en of videokaart valt ie helemaal uit . ik kan totaal geen update uitvoeren.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Games
1.1K
capthavoc
9 jaar geleden
Je voeding is echt het probleem niet maar misschien wel je videokaart ? of de driver ervan ? en wellict moet je nog heel veel windows update binnenhalen waardoor niet alles op dit moment optimaal draait
Een nieuwe pc ? dan denk ik windows 8 ? dat zou dus het probleem al helemaal niet zijn.
maar iets meer info over je pc zou helpen vooral over je videokaart ?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
hier wat meer info over mn pc windows 7home premium 64 bit
icore 7 processor 2600
nvidia geforce gtx560ti 1280 mb
8gb ddr 3 memory 64gb solid state drive + 1tb hard drive
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
lijkt er op da tje videokaart kapot is.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
zou je denken? ondanks dat ie zo nieuw uit de doos komt? en kan ik die videokaart vervangen? is dit makkelijk? en kost dit duur? alvast bedankt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
nee dat lijkt me niet , tenminste ik start hem net op zet de pc aan en als ik bijvoorbeeld minecraft wil spelen dan valt mn pc helemaal uit. ook kan ik niet bijvoorbeeld mn windows update of mn videokaart of andere updates aan mn pc doen . dat lijkt me niet dat het dan iets te maken heb met oververhitting.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ja dat dacht ik ook aan , maar hoe test ik dit of hoe kom ik hierachter .
alvast bedankt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik denk dat je videokaart kapot is omdat je tijdens het updaten van je driver ook de fout ondervind. Je driver "test" je videokaart tijdens het updaten. Is je kaart niet meer goed dan valt hij uit/krijg je geen beeld meer
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
oke , dus dan valt mn hele pc uit? want dat is dus het geval , mn hele pc valt uit en duurt even voordat ik hem weer kan opstarten, kun je me vertellen of advies geven wat voor videokaart ik nodig heb? en is dit makkelijk erin te zetten? alvast bedankt weer.
capthavoc
9 jaar geleden
ok ik denk dat hier toch iets anders speelt
Je pc is gewoon te nieuw om dit probleem te hebben in mijn ogen Dus als ik even op rij zet
dat je deze een tijd lang in de kast hebt gehad
Dat als de pc is uitgevallen het een tijd duurt voordat je hem weer kan opstarten
Dat duidt toch op een warmte (sensor)probleem
en dan vermoedelijk toch je CPU of GPU ?
gelukkig sluit je bios dat de zaak veilig af
en is je hardware waarschijnlijk niet kapot maar het duidt op iets als een los zittende CPU koelblok
draaien alle ventilators ?
hoelang heeft de pc in de kast gestaan ?
is hij tijdens verhuizen misschien gevallen ? gestoot of is er iets zwaar op gezet met enige kracht ? of iets dergelijks ?
dat zou een loszittend koelblok kunnen verklaren ?
Je garantie is al verlopen, dat zou inhouden dat ie meer dan een jaar in de kast heeft gestaan ?
vraagt het bios ook elke keer of je de datum en tijd moet instellen o.i.d
of zie je iets als bios error detected press f1 to continue ?
tijdens het opstarten ? Het kan simpel een kwestie van een nieuwe bios batterij zijn.
en omdat het bios elke keer reset kan de temp sensor misschien wel heel strak staan ? het feit dat je pc helemaal uitvalt hoeft niet perse een defect te zijn maar meer een veilghied ingreep van je bios
op het gebied van warmte/veilighied
Als dat het geval is dan is er (op dat na) niets kapot probeer maar zoveel mogelijk te melden wat er precies gebeurd
want ondanks je problemen ermee lijkt hij me niet echt kapot
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
hoi, ik zal proberen zo goed mogelijk antwoord te geven op al je vragen .
als de pc is uitgevallen dan duurt het idd weer even voordat ie aankan .ik denk zelf niet dat het iets te maken heeft met de ventilators .
de pc heeft idd net 1 jaar verstreken ivm verhuizing en het vinden van woonruimte . ik had hem net aangeschaft en kon toen nog niet de problemen voorzien die ik daarna ineens kreeg ......
lang verhaal hahahaha .
ik weet zeker dat ie niet gevallen gestoten of iets zwaars erop gevallen is dit weet ik 100 % zeker .
nee ik hoef niet telkens de tijd etc in te stellen en ik zie ook geen bios error staan .
de pc aanzetten en gewoon op internet gaat gewoon goed en is er niks aan de hand .
ik denk zelf dat er iets is met de videokaart of de voeding ?
ik kan ook niet updaten. echt heel vreemd maar ik kan er ook naast zitten . ik heb er totaal geen verstand van ;(
maar omdat hij echt splinternieuw is ga ik niet uit van een defect alleen omdat er toch een reden moet zijn , moet er iets zijn hahahaha.
ik hoop dat je me kan helpen .
capthavoc
9 jaar geleden
zo te horen heeft je videokaart toch problemen en is er toch iets defect
als hij overschakelt naar gamen
dat je niet kan updaten kan logisch zijn hij vindt wel de zeg maar standaard driver
maar niet de hogere driver van dezelfde hardware dei defect is ?
kijk eens onder apparaten beheer zie je daar de naam van de videokaart iets als nvidia of AMD of intel ?of staat er iets als standaard videokaart ?
of zelf iets in de strekking van een driver met een vraagteken er bij ? Wat je kan proberen is de videokaart te verwijderen uit apparaten beheer en daarna de pc
opnieuw opstarten
Tenminste de standaard driver wordt dan wel terug gevonden
en wie weet met en beetje geluk de" hogere" driver ook mocht je na het opstarten dezelfde driver en dezelfde problemen weer krijgen en meer niet
dan is idd je videokaart niet goed.
ik vermoed defect, aangezien ik er niet vanuit ga dat je de kast open hebt gemaakt ? het is ook mogelijlk dat er op de videokaart een extra voeding stekkertje zit en dat je dat vergeten bent die aan te sluiten ?
maar ga er niet vanuit. de pc is nieuw een waarschijnlijk niet een zelf gebouwde ?
dus zou de voeding precies goed moeten zijn. Vraag is alleen dan is het een in het moederbord gebouwde videokaart? of een losse die je er uit kan halen
Onder beide omstandigheden kan je er meestal wel een nieuw videokaart inbouwen is echt niet moeilijk en niet te duur
of kan je zo duur maken als je zelf wilt kost iets van 35 euro voor en goedkoop 1 gig videokaartje
maar kijk wel even wat je voor minecraft en ander games nodig hebt ;)

Antwoorden (1)

Doet hij dit ook met andere games anders even kijken naar
Specificaties van Minecraft en of jouw systeem dit spel aankan

Toegevoegd na 1 minuut:
Garantie ga dan even terug naar de winkel
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
hij doet dit met alle games , en helaas geen garantie meer , hij heeft een tijdje nieuw in doos gestaan wegens verhuizing en andere dingen .
toen ik in dit huis mn pc openmaakte en aansloot had hij dit . nooit gebruikt ,maar kan hem nu niet meer terug brengen de garantie is inmiddels wel verlopen hoewel hij voor mij echt helemaal nieuw is .
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik neem aan dat je windows 7 of 8 hebt probeer eens of je actuele updates van Windows binnen kunt halen http://www.microsoft.com/downloads/nl-nl/details.aspx?FamilyID=c3202ce6-4056-4059-8a1b-3a9b77cdfdda En daarna op te starten in de veilige modus en hem daar uitvoeren.