Mijn Minecraft server wil niet connecten wie weet raad?

Ben het weekend ergens anders geweest met mn laptop heb daar adapter instellingen automatisch gezet en nu wil ik weer in zetten wat eerst ook zo was. Da lukt wel. Maar nu zet ik me minecraft server aan en wil ie niet connecten. De server zegt wel dat ie opgestart is.

Wie weet hier een oplossing voor?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Games
9K

Het beste antwoord

Controleer allereerst als een internetverbinding bestaat. Bel gewoon een bekende website zoals Google of Facebook in uw browser. Als de pagina niet wordt geladen, lijkt een verbinding probleem bestaat.
Controleer of uw computer correct bedraad of draadloos met de router is aangesloten. U kunt ook controleren of de router een foutmelding weer. Als dit het geval is, je opnieuw beginnen. Als de foutmelding nog steeds verschijnt, moet u wachten voor bepaalde tijd. Als het internet uit voor enkele uren, een telefoontje naar de klantenservice van uw provider nodig.
Als u probeert toegang te krijgen tot de server via Hamachi, u controleren om te zien of het programma is aangesloten en de gastheer is online. Zo niet, de server kan uiteraard worden bereikt.
Als dit het probleem niet op deze manier worden geïdentificeerd, met start Minecraft, selecteert u het multiplayer menu en controleer de ingevoerde IP-adres van de server. Een split of vergeten aantal voldoende is om alle pogingen om verbinding met een server Minecraft zunichtezumachen. ◾ Als de fout niet hier te vinden ook, het probleem ligt waarschijnlijk vanzelf naar de server Zoek uit of de host is eigenlijk online, en of er nog andere spelers verschijnen soortgelijke problemen. Als dat zo is, moet de gastheer de port forwarding controleren. Bovendien moeten alle spelers een versie matching te maken. Het is mogelijk dat oudere servers zijn niet compatibel met nieuwere versies van Minecraft en vice versa. De software status cruciaal.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Is gelukt

Andere antwoorden (2)

Hoi, wees er zeker van dat je een goede server software (zoals spigot of bukkit) gebruikt.

Een ander belangrijk punt is om je router te port forwarden.

Meestal wanneer je dit hebt gedaan, zou alles moeten werken.

Mvg,
Jenoah
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja dat heb ik want vorige week vrijdag werkte het nog heb alleen adapter instelling en tijdelijk gewijzigd maar staat weer als hoe dat vorige week was
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Is gelukt
Kun je op je server laptop zelf wel connecten met de server? Zou kunnen dat je (interne) IP adres nu anders is, zodat de portmapping op de router nu naar een niet bestaand adres wijst.

Een vast intern ip adres kiezen is een mogelijke oplossing. Een DHCP reservering in je router maken is veel netter. Dan zorgt je router ervoor dat je altijd exact hetzelfde IP adres krijgt; dit adres gebruik je dan ook in je port mapping.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Is gelukt
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Feli! Maar wat was het nou!?