Mijn zoon van acht jaar heeft voor maar liefst 2042 Euro aankopen gedaan met onze visa op Clash of Clans in de Apple Playstore. Iemand raad?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Games
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Oei.. ik heb eerder zulke verhalen gehoord dat kinderen op de apparaten van hun ouders voor veel geld (onbewust natuurlijk) dingen kopen. Helaas wordt er dan gezegd dat de ouders het kind beter in de gaten moeten houden en het bedrag gewoon moeten betalen... Neem eens contact op met de ontwikkelaars van Clash of Clans en kijk wat de mogelijkheden zijn, misschien kunnen ze een uitzondering maken of een tegemoetkoming regelen. Succes!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hoe komt hij dan aan dat ww? Ik snap dat niet je moet minimaal 22x dat ww. invullen dus perongelijk goed kan ook niet. Ben je zo dom om dat gewoon te zeggen?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
eigen schuld zou ik zo denken. Beter zelf met je zoontje spelen ipv hem een ontwikkelingsachterstand te laten oplopen door er een screenjunkie van te maken.

Antwoorden (2)

oeps! dat is niet zo fijn, ik zou u aanraden meteen de onderstaande stappen te doen! :

1) Dien een verzoek tot restitutie in bij Google Inc. in Amerika via: https://support.google.com/googleplay/contact/apps_refunds_payments_issues?hl=en
(NB login vereist)

2) Bel de creditcardmaatschappij met de vraag of de aankopen zijn terug te draaien

3) Meld het probleem bij consuwijzer.nl

4) Beperk de mogelijkheid tot het doen van in-app aankopen in de Google Play Store op tablet, smartphone en computer. Stel een wachtwoord in. Dit kan via: Google Play Store App > Apps > Settings > Require password for purchases > For all purchases through Google Play on this device > stel wachtwoord in > druk op OK. Meer informatie hierover.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Probeer eens via de apple store naar account gegevens te gaan en vervolgens naar aankoopgeschiedenis te gaan, in de aankoopgeschiedenis kun je een probleem melden bij je aankoop helemaal onderaan in de pagina, als je dat invult en een hele uitleg geeft kan apple de aankoop terugdraaien.