Hoe kan ik mijn pc games boosten kwa FPS?

Videokaart : GTX 760 2gb
Processor : I7 turbo boost

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Games
3K

Antwoorden (4)

Een betere videokaart kopen.

Toegevoegd na 1 dag:
Kan iemand de minnen verdedigen?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Uiteraard dat kan, de vrager had voor dat antwoord geen antwoord nodig gehad. Naast:
nieuwste generatie kaart
GTX en x6x serie
2 gig. toelichting:
slecht de pc geoptimaliseerd is de x7x serie fps winst marginaal als dit al merkbaar is zo ook bij de x8x. Titan is dan de enige die echt winst oplevert een 500euro + kaart. Vrager beseft zich vast dat dat geen optie is en wil weten waardoor er met zijn nieuwe kaart winst te halen valt. vandaar de min
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bij een laptop gaat dit antwoord totaal niet op en het is niet duidelijk wat voor pc het betreft
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een laptop heeft geen GTX 760, maar een GTX 760M, dus gaat de vraag over een desktop. Een 770/780 geeft geen merkbare winst? http://nl.hardware.info/reviews/4524/34/nvidia-geforce-gtx-760-review-boost-voor-de-midrange-tomb-raider---5760x1080-+-frametimes http://nl.hardware.info/reviews/4524/30/nvidia-geforce-gtx-760-review-boost-voor-de-midrange-metro-last-light---5760x1080 Ook een 7950/7950 of hun nieuwe r9 varianten zullen een boost geven die enige software optimalisatie nooit zal kunnen geven. "Vrager beseft zich vast dat dat geen optie is en wil weten waardoor er met zijn nieuwe kaart winst te halen valt." Het gaat er niet om wat de vrager in deze wel of niet weet, maar of een betere videokaart wel of niet meer FPS geeft. Dat doet het gewoon. "de vrager had voor dat antwoord geen antwoord nodig gehad." Zie ik dus nog steeds niet.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
"slecht de pc geoptimaliseerd is de x7x serie fps winst marginaal" Je trekt de 760 eruit, prikt de 770 erin en je zal gewoon een stijging in FPS zien. Hoef je weinig voor te optimaliseren. Kan je doen, krijg je wellicht een nog hogere stijging.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
enige software optimalisatie nooit zal kunnen geven. Behalve als je natuurlijk het verlagen van de grafische settings meerekent.
lagere quality settings hanteren.
Anti aliasing uit zetten
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
+Ook gewoon een goed antwoord. Snap de min niet.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Deze min snap ik ook niet. Dit is de basis voor een betere framerate en anti anliasing is een van de zwaarste. Goed antwoord plusje dr bij. .
De GTX760 van Nvidia wordt geleverd met GPUboost2.0 Het programma voor optimalisatie van de performance van de kaart zelf. Het antwoord zit hem dus al in de pc. (Bron 1) is de link voor de software en uitleg van Nvidia.

Draai daarna het optimalisatie programma uitgegeven door gaming mouse en keyboard fabrikant Razer (bron 2) en laat deze al het boosten regelen.

Voila bettere FPS. Niet genoeg? geen probleem:

Zet games in 1280 x 720 formaat (720P) en "borderless windowed" als mogelijk en maak ze groot met ALT+enter dit is wat Youtube HD 720P filmpjes ook zijn en waarin veel gameplay worden opgenomen. 720 formaat zoals men dat noemt kost veel minder kracht en kan soms in Ultra draaien waar 1080P niet eens op low redde.

Veel games hebben een config.ini of .cfg bestand in de installatie folder. Bent u beter in de computer thuis dan kunt u hierin vaak opties voor de grafische instellingen vinden die niet in het menu staan. (v-sync, pre rendered frames, AA, MSOA, etc) Stel niet zaken als beeld formaat boven limieten uit

Bijna maar semi/pro gaming of issues met specifiek instabiliteid door bv overclocken?

LET OP!: alleen als u bekend met pc's en processor architectuur bent

Laatste is voor wat meer gevordende gebruikers en heet Processor Unparking/Parking Dit is een methode die bijvoorbeeld wordt gebruikt om de slechte FPS en FPS drops te verhelpen bij slecht geoptimaliseerde games als BF4.

Niet alle processoren zijn hier geschikt voor dit kan registry problemen of instabiliteid veroorzaken. Wel geeft het in een aantal games + processor combos soms goede resultaten. Geen link ivm mogelijke schade en niet weten welke i7
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ikzelf gebruik voor mijn laptop razer game booster, het sluit alle processen af die op de achtergrond toch geopend zijn, en als je uit je game gaat dan zet het programme de processen weer aan.