Hoe kan ik mijn pc games boosten kwa FPS?

Videokaart : GTX 760 2gb
Processor : I7 turbo boost

Weet jij het antwoord?

/2500

Een betere videokaart kopen. Toegevoegd na 1 dag: Kan iemand de minnen verdedigen?

lagere quality settings hanteren. Anti aliasing uit zetten

De GTX760 van Nvidia wordt geleverd met GPUboost2.0 Het programma voor optimalisatie van de performance van de kaart zelf. Het antwoord zit hem dus al in de pc. (Bron 1) is de link voor de software en uitleg van Nvidia. Draai daarna het optimalisatie programma uitgegeven door gaming mouse en keyboard fabrikant Razer (bron 2) en laat deze al het boosten regelen. Voila bettere FPS. Niet genoeg? geen probleem: Zet games in 1280 x 720 formaat (720P) en "borderless windowed" als mogelijk en maak ze groot met ALT+enter dit is wat Youtube HD 720P filmpjes ook zijn en waarin veel gameplay worden opgenomen. 720 formaat zoals men dat noemt kost veel minder kracht en kan soms in Ultra draaien waar 1080P niet eens op low redde. Veel games hebben een config.ini of .cfg bestand in de installatie folder. Bent u beter in de computer thuis dan kunt u hierin vaak opties voor de grafische instellingen vinden die niet in het menu staan. (v-sync, pre rendered frames, AA, MSOA, etc) Stel niet zaken als beeld formaat boven limieten uit Bijna maar semi/pro gaming of issues met specifiek instabiliteid door bv overclocken? LET OP!: alleen als u bekend met pc's en processor architectuur bent Laatste is voor wat meer gevordende gebruikers en heet Processor Unparking/Parking Dit is een methode die bijvoorbeeld wordt gebruikt om de slechte FPS en FPS drops te verhelpen bij slecht geoptimaliseerde games als BF4. Niet alle processoren zijn hier geschikt voor dit kan registry problemen of instabiliteid veroorzaken. Wel geeft het in een aantal games + processor combos soms goede resultaten. Geen link ivm mogelijke schade en niet weten welke i7

Bronnen:
http://www.geforce.com/hardware/technology...
http://www.razerzone.com/gamebooster

Ikzelf gebruik voor mijn laptop razer game booster, het sluit alle processen af die op de achtergrond toch geopend zijn, en als je uit je game gaat dan zet het programme de processen weer aan.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100