Wat moet ik doen als de game niet start, maar alt-tab doet?

Hey iedereen,

Ik hoop dat iemand mij kan helpen met dit probleem...
Ik heb enkele games (via Steam) die niet starten, hier is het probleem:

Ik doe het volgende:
- Library --> All Games --> Select game --> Play
- De game opent, maar alles wat ik zie is zwart scherm.
- 2 seconden later verkleint de game, soort van alt-tab.
- De game is nog steeds open, in de taakbalk van windows.
- Als ik klik op het icoon in de taakbalk, begint het weer van voor af aan, hij opent, zwart scherm, (+/-) 2 seconden, etc.

Weet iemand hoe dit te verhelpen is?
Dit gebeurd niet bij alle games, het gebeurde tot nu toe op:
- Defy Gravity
- Take Down: Red Sabre
- HAWKEN
- Age of Empires III (Complete Edition)
- Original War

Alvast bedankt!
Meer info? Stuur een berichtje!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Games
1.1K

Antwoorden (2)

Heb hetzelfde. Ik heb 2 games gekocht. Bij beide games precies hetzelfde...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Welke games? Hebben meer mensen hier last van?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zo ja.. al iemand een oplossing?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
op mijn laptop doen ze het wel nu..
Heb ik ook met een aantal spellen, zeker iets oudere spellen. En dan alleen als ik meerdere monitoren heb aangesloten... Als dat bij jou ook zo is, probeer het dan eens met maar 1 monitor aangesloten?

Wat bij mij meestal wel werkt met meerdere monitoren is (en vraag me niet waarom):
1) zorg dat je taskbar op een scherm staat dat NIET je primaire scherm is (waar je spel draait)
2) minimaliseer alles
3) klik op de bureaublad-achtergrond (zodat je elke eventuele selectie van icoontjes of actieve vensters annuleert)
4) hover over het icoontje op de taakbalk, wacht tot het mini-venster popupt
5) houd je muis helemaal stil, klik op het mini-venster en wacht tot het spel helemaal actief is voordat je je muis weer beweegt

stap 4 en 5 kunnen ook via Alt-TAB gedaan worden. Zo lang je maar niets doet totdat Windows "overtuigd is dat dit venster toch echt actief moet blijven". Bij het ene spel werkt het een beter, bij het andere spel het ander.

Weet niet of het helpt maar bij mij werkt dat bij tamelijk veel fullscreen spellen waarbij ik soms dit probleem heb (Skyrim, Portal, GTA4 en Assassin's Creed in ieder geval, en nog veel meer dingen die ik minder vaak doe). Trouwens, ik ken dit probleem ook in de situatie dat ik uit zo'n spel Alt-TAB (als ik mail heb of zo) en er dan niet meer goed terug in kom, dan werkt dit vaak ook.

En, zoals altijd... Zorg ook voor Windows updates, up-to-date drivers van je videokaart, en wellicht ook van je keyboard/muis indien beschikbaar. Wie weet gaat er iets mis het met registreren van je muiscoördinaten en denkt Windows dat je buiten het fullscreen venster klikt terwijl je erin zit.

Succes!