hoeveel ram heb je nodig voor minecraft?

hoeveel ram heb je nodig om minecraft soepel te kunnen spelen en welke processor zouden jullie hiervoor aanraden.
ik kijk naar een laptop.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Games
11.4K

Antwoorden (4)

ik heb zelf een toshiba sattelite met een intel core i5 processor met 6gb ram geheugen, en deze computer werkt zeer goed met minecraft. zelfs met mods. ook kom ik (zonder mods) weleens tot de 90 fps, wat zeer snel is.

Toegevoegd na 50 seconden:
mijn computer kost trouwens rond de 600 euro
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het ligt echt niet alleen aan de RAM. Maar ook aan de processor en de videocard. Er is niet echt 1 type video card maar met een i5 Quad core zit je wel goed. Een video card moet ongeveer boven de 1gb. Ram word aangeraden om boven de 4 aan te houden

Toegevoegd na 3 minuten:
De beste keuze voor een laag prijsje. Zou je misschien nog wel met shaders kunnen spelen

Link : http://www.laptopshop.nl/product/432876/hp-pavilion-17-e108ed.html
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een hardcore gamer moet toch wel een i7 processor en 8 GB ram hebben. Vooral als je er ook andere programma's op gebruit zoals videobewerking andere spellen of teken programma's. Een echt goede laptop gaat rond de 800 euro kosten maar anders is deze zo weer verouderd. Als je nu een 6 GB ram en een i5 koopt zal minecraft 1.8.4 ofzo niet meer gied werken.

Toegevoegd na 1 minuut:
Verder je een high end videokaart nodig.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb eind 2011 een Acer Aspire 5750G laptop gekocht met een i5 processor, 6GB RAM geheugen en een NVIDIA GEFORCE GT 520M. Bij mij komt Minecraft soms over de 100FPS.

Dit zijn de systeem eisen van Minecraft:

Minimum Requirements:
•CPU: Intel Pentium D or AMD Athlon 64 (K8) 2.6 GHz
•RAM: 2GB
•GPU (Integrated): Intel HD Graphics or AMD (formerly ATI) Radeon HD Graphics with OpenGL 2.1
•GPU (Discrete): Nvidia GeForce 9600 GT or AMD Radeon HD 2400 with OpenGL 3.1
•HDD: At least 200MB for Game Core and Other Files
•Java 6 Release 45

Recommended Requirements:
•CPU: Intel Core i3 or AMD Athlon II (K10) 2.8 GHz
•RAM: 4GB
•GPU: GeForce 2xx Series or AMD Radeon HD 5xxx Series (Excluding Integrated Chipsets) with OpenGL 3.3
•HDD: 1GB
•Latest release of Java 7 from java.com

Ik zou hier nog wel boven gaan zitten als ik jou was. In de toekomst ga je 6GB RAM zeker nodig hebben.