Het gamesverbod was bedoeld om te voorkomen dat jongeren hun tijd aan games zouden verspillen. En het werd ingevoerd uit vrees voor de vermeende schadelijke invloeden van games. Het verbod geldt alleen voor stand alone consoles en niet voor pc-games of handhelds. Daarom heeft het nauwelijks gewerkt: in China zijn onlinegames razend populair. Ook omzeilden bedrijven (waaronder Nintendo) het verbod door de hardware van de console in de controller te stoppen. Op die manier was op papier geen sprake van een console.
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

de regering wou de jeugd beschermen zodat ze niet hun tijd en denkvermogen zouden verspillen aan het spelen van "stomme" spelletjes. nadat online games opkwamen en dat een gigantische industrie werd is deze regel een beetje verlopen en daarom opgeheven