Is dit een High end game PC voor zware games??

Videokaart: GIGABYTE R9 290x 4GB GDDR5
Processor: FX 8320 3.5 GHz
Ram Geheugen: ADATA 8GB RAM 2400
HDD 2TB:
Moederboord: MSI 970A-G46

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Games

Antwoorden (2)

Ja hoor daarmee kan je makkelijk zware games op de hoogste settings zetten maar ik raad je wel aan om een goede voeding te kopen van ongeveer 800-1200 watt
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heb je een bron voor de 800-1200 watt?
Overigens is 4gb wat krap maar het kan wel. 6-8 zou beter moeten zijn.
Te veel ram geeft je niet meer fps, maar met te weinig gaat het verschrikkelijk hard omlaag.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@Held348
800 watt hoeft echt niet. Heb hier wel eens wattmeter aan mijn PC hangen (i5+GTX770) en dan kom ik amper boven de 300 watt. @hjdewitje
Die 4GB is van de grafische kaart, de vrager neemt al 8GB.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb zelf een AMD radeon 7950 en op de doos op de achterkant staat dat er minimaal een voeding van 700watt nodig is
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De door de fabrikant opgegeven waarde zal daar ook wel tegenaan zitten. Echter zit je dan al zo ver over de werkelijke waarde dat je nooit hoger hoeft te nemen. Alles boven de 800 is dus zeker overbodig, waarschijnlijk 800 zelf ook. De fabrikanten geven altijd zo hoog op om zeker te zijn dat het goed gaat. De 770 die ik heb zou ook 600watt minimum zijn. Ik krijg het met overklokken(GPU+CPU) nog niet voor elkaar om de over de 350 te komen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Sorry fout gelezen!
MrTomaat heeft helemaal gelijk!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De keus ligt bij dominator of hij het risico neemt om een voeding van 600 watt koopt maar ik raad hem minimaal 800 watt je kan beter iets meer hebben dan te weinig
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
800 watt kan prima, meer nemen dan de fabrikant opgeeft is echter zonde aangezien de fabrikant al een ontzettende marge neemt. je kan beter iets meer hebben dan te weinig Precies echter heb je bij 1200 watt kans dat je ongeveer meer dan het dubbele hebt van wat je maximaal gebruikt met zo'n kaart. Ik had beter op je tot 1200 uitspraak kunnen reageren dan op je vanaf 800.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja klopt 1200 watt is wat overdreven
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
800 Watt is nergens voor nodig. 600 Watt ook niet. Videokaart: 250 Watt
Cpu: 125 Watt
rest van het systeem: 75 Watt Samen: 450 Watt. Ik liet me vroeger ook zot maken door die tooltjes op internet waar je dat zogezegd mee zou kunnen uitrekenen. Heb toen een voeding van 750 Watt genomen. Na enkele upgrades begon ik me zorgen te maken en heb ik overwogen de voeding te vervangen door 1 van 1000 Watt. Heb het uiteindelijk niet gedaan en gelukkig maar! Want achteraf bekeken kom ik nu zelfs met al die upgrades ruim toe met 500 Watt. En voor de upgrades had ik zelfs toegekomen met 350 Watt. Hou dus steeds in je achterhoofd wie er achter al die rekentooltjes zit:: de fabrikanten van power supplies. En waar zitten die mee in hun achterhoofd? Winst, winst, winst... Kortom, de betrouwbaarheid van die tools is ver te zoeken....
Die videokaart is een uitstekende keuze.

Maar qua cpu zou ik voor een High-end-pc kiezen voor een intel-exemplaar.

Laat je overigens niet gek maken: 450 Watt is voldoende voor de door jou genoemde configuratie.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je bedoelt dat wanneer je voor een cpu hoger in het segment zou gaan je zou besparen op de grafische kaart, dan zou ik dat niet doen. Want die r9 290x is sowieso de beste keuze qua graka.