Als ik oordopjes gebruik bij sommige games op mijn PC hoor ik geen stemmen maar wel geluidseffecten, zonder oordopjes hoor ik wel alles. Wat is dit?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Games

Het beste antwoord

Het meest voorkomende probleem (voor je het zover kunt noemen) is dat je normale geluid via DTS loopt en dus geluiden hoort vanuit meerdere hoeken en dat je geluid via oordopjes dus ook via DTS loopt maar simpelweg op stereo dient te zetten.

Als jij bijvoorbeeld 5.1 sound hebt dan krijg je automatisch ook die 5.1 over je stereo dopjes en dat gaat niet lekker want je hoort maar 2 kanalen van dat 5.1 geluid dus je mist daardoor geluiden. Het geluid voor je oordopjes instellen op stereo lost dit probleem op.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Het ontbreken van een center speaker misschien.... indien je zonder oordopjes van een surround systeem gebruik maakt
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
of je oordopjes zijn stuk
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Kan vanalles zijn:

- oortjes stuk
- oortjes zitten niet goed in de pc
- intern in de pc is het niet netjes aangesloten
- problemen met de audiodriver...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het eerste wat in mij opkomt is dat je oordopjes stuk zijn bij de aansluiting ( jackplug )
Heb je al getest of de oordopjes het op een ander apparaat wel doen?