ik wil een gaming kanaal maken wat heb ik nodig?

Ik wil een gamekanaal op Youtube maken

welke software moet ik gebruiken voor de volgende dingen

-recorden
-editen
-file sharing

alvast bedankt
ik wil games kunnen recorden als
-Minecraft
-outlast
-next car game

en wat heb ik nodig als
-mic
-webcam
-headset

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Games
2.2K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je hebt ook niet genoemd of je pc, xbox of ps3 wilt recorden. Wil je dat wel dan zou ik eens een kijkje nemen naar een Elgato gaming recorder, of een Hauppage HDPVR, of eventueel nog een avermedia recorder. welke software moet ik gebruiken voor de volgende dingen -recorden: Zie hierboven voor consoles, voor pc is Fraps of dxtory wel prima. Genoeg cracked versies te vinden -editen: Sony vegas pro, werkt echt top
-file sharing: Je hebt internet nodig en dus een youtube kanaal, meer niet :p en wat heb ik nodig als
-mic: Een blue snowball is zeker aan te raden, maar een degelijke gamingheadset is nooit weg, aangezien je die ook bij het spelen kunt gebruiken in het geval dat je youtubekanaal een grote flop wordt(gebeurd zo nu en dan met mensen)
-webcam: De webcam die xxmarijnw zei is prima
-headset: Voor gamegeluid kunnen zelfs ipod oortjes al voldoen. Maar een gamingheadset is al snel te vinden onder de 100 euro, dan heb je een leuke headset met stereo gelui(2 kanten). Boven de 100 euro kun je nog betere headsets kopen met surround sound(5 tot 7 kanten). Bekende merken zijn: Turtle beach, Tritton, Sony en voor de surround een Astro
capthavoc
10 jaar geleden
vraag is ook even heb je een console xbox pf PS of PC?
of beide ?
met een HDPVR kan je prima consoles opnemen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het is ook mijn pc :D

Het beste antwoord

Om te recorden zou ik fraps of Dxtory gebruiken. Geeft goede kwaliteit en Dxtory heeft veel audio opties.
Voor geluids opname zou ik (zoals je zelf al zei) een apparte microfoon nemen. Als je geen apparte geluidskaart hebt, raad ik je aan om eens te kijken naar de Blue Snowball en de Blue yeti.
Als je record met een apparte microfoon heb je die in je headset niet nodig ( die is overigens 99%van de tijd ook slechter). Je kan dus elke koptelefoon kiezen die je maar wilt.
Voor editen raad ik je Sony Vegas aan. Je hebt hier gewoon absurd veel opties. Bovendien vind ik zelf dat het makkelijk is om te leren vanwege de duizenden handleidingen die er te vinden zijn op youtube. (Let op: video editen vraagt nog al wat van je pc. Wees dus niet verbaast als het lang duurt)
Als je perse een web cam er bij wilt zul je even moeten zoeken. Hier heb ik zelf niet zo veel verstand van. Bovendien heb je geen budget gegeven dus ik kan ook niet even 1 2 3 zoeken naar webcams voor x€. Ik raad je daarom ook aan om gewoon even te googlen en op tweakers.net te kijken.
Kwa filesharing weet ik niet precies wat je bedoelt, maar een harde schijf van 1tb moet in ieder geval voldoende zijn voorlopig.
En je hebt natuurlijk een goede pc nodig.
Veel succes er mee!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ik gebruik de Blue Yeti, Sony Vegas Pro 12 en Fraps, en ik ben daar best wel tevreden mee
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@Vissieblub, das helemaal mooi! Wat is je youtube kanaal als ik vragen mag? Dan kan de vraagsteller de kwaliteit zien en horen!

Andere antwoorden (2)

Ik raad voor webcam de Logitech HD Webcam C310 aan. (Prijs: €28,95) (Resolutie: 1280x720) (Microfoon: Ja) (Fotofunctie: Ja)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hij is hier goedkoper: http://tweakers.net/pricewatch/266177/logitech-hd-webcam-c310/specificaties/.
Recorden: open broadcaster software

Edditen: sony vegas

File sharing: dropbox? Ik weet niet hoe je het bedoelt