Waar kan ik de in windows 8 de spelletjes vinden die ook op Vista te spelen zijn?

Ik wil graag voor mijn moeder een aantal spelletjes zetten op de laptop met windows 8. Tot nu toe had zij windows vista, met spelletjes als freecell, hartenjagen, majong, patience, inkbal enz., deze kon je spelen vanuit 'ontspanning', in windows 8 zijn ze niet te vinden. Wie kan mij vertellen hoe moeder deze dingen toch kan spelen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Games
2.7K

Het beste antwoord

De spelletjes staan niet standaard in Windows 8. Ze zijn gratis te downloaden in de Store.

•Klik in het Startscherm van Windows 8 op de tegel Store.
•Scroll naar rechts en klik op het kopje Games.
•Scroll naar rechts en klik op het spel, bijvoorbeeld Microsoft Solitaire Collection.
•Klik links op Installeren.
•Na enige tijd is het spel geïnstalleerd.
•Je vindt Microsoft Solitaire Collection vanaf nu rechts in het Startscherm.
•De volgende keer dat je het spel wilt starten, klik je op de tegel Microsoft Solitaire Collection.
•De eerste keer dat je Microsoft Solitaire Collection opent, krijg je een melding te zien waarin wordt gevraagd of je het spel toegang wilt geven tot je gegevens. Klik op Ja.
•Je krijgt nu een menu te zien waarin je kunt kiezen welk spel je wilt spelen. Klik op FreeCell.