Hoe komt het dat games spelen op de laptop niet goed werkt?

Hallo,

Ik heb verschillende game's op mijn laptop maar als ik ze wil gaan spelen dan is het spel erg traag, loopt vast en soms valt de laptop ook uit.

Hoe kan je dit oplossen?
Ligt het eraan dat ik te veel programma's op mijn computer heb staan of dat het gewoon aan de laptop ligt?

Groeten, Stan

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Games

Het beste antwoord

Standaard laptops hebben vaak een eenvoudige videokaart. Die zijn prima geschikt om mee te werken of een filmpje te kijken. Maar games vereisen vaak wel wat meer rekenkracht van de videokaart. Veel laptops kunnen dat niet aan.
Als je wilt kunnen gamen, zul je bij aanschaf van een laptop dus moeten letten op de videokaart.
bamibal
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
de videokaart is dan inderdaad erg belangrijk, maar ook het werkgeheugen en de processor moeten goed zijn. Als je echt goede, nieuwe games wilt draaien is 8 Gb werkgeheugen en een processor met óf een van de nieuwste intel I5 óf een i7 core (of vergelijkbare processoren van andere merken). Een winkelmedewerker kan je hierbij waarschijnlijk beter helpen.
SimonV
10 jaar geleden
Kijk eerst naar de systeemeisen van de games die je wilt spelen: dan weet je waar je pc aan moet voldoen. Niet alle nieuwe spelletjes vereisen zoveel werkgeheugen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het kan ook aan java liggen. In geval van bvb minecraft kan je een file aanmaken waardoor je meer ram-geheugen reserveert voor java. Ik weet nu niet of het mogelijk is met uw game...