Hoe kan ik lag voorkomen komen tijdens het gamen?

Ik en me broer spelen games, maar elke keer dat hij WoW(world of warcraft) speelt en krijgen we lag, maar als hij andere game speelt dan is de lag opeens weg. Hij krijgt 300 ms als hij wow speelt als ik ook games speel en ik krijg dan ongeveer 90/120 ms, maar als ik het internet niet gebruik en hij speelt games dan krijgt hij maar 30ms. Het probleem was paar weken pas begonnen.

Wat ik dacht is of door ze addons kan zijn, dat is de enigste reden dat ik kan verzinnen.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Games
3K

Antwoorden (2)

Waardoor lag komt is bijna niet te zeggen, anders door packet trace te gaan doen, maar vaak heeft dit weinig zin, een ding staat wel vast als via wifi werkt is je lag echt onvoorspelbaar.

Lag geeft aan lang een packet er overdoet om bij de game server te kommen.
Maar de vertraging tussen jouw computer en game server hoeft niet altijd aan jouw kant te liggen, het kan zijn dat jouw internet verkeer naar die server wordt omgeleid via een alternatieve route. En dat er daar door vertraging op treed.

Voorbeeld je verkeer ging altijd zo

a --> b --> c --> D 30 ms

maar nu gaat je verkeer via andere weg die is langzamer bijvoorbeeld een 10gbit glasvezel verbinding naar duitseland ligt er uit zeg maar wat en dan gaat verkeer zo

a --> b --> g --> h --> Q --> D 300 ms.

deze route kan je zien door in command prompt een tracert commando uit te voeren naar de game server als je die weet. Let op de firewall van game server kan deze test blokeren maar je kan wel zien waar de vertraging zit.

dus bij voobeeld tracert www.goeievraag.nl

Toegevoegd na 50 seconden:
Let op zonder http:// maar deze site voegd dat zelf toe !!!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Gebruik Razer Game Booster, of defragmenteer je map van WoW.