Waarom is het niet mogelijk om Battlefield 3 of 4 in de nederlandse taal te krijgen?

Battlefield 3 of 4 is een spel dat wereldwijd gespeeld wordt. Volgens mij is Nederland zeker een belangrijk afzetgebied als het gaat om videospelen. Als je het spel gaat instaleren moet je keuze maken uit de taal die je graag wilt hebben, maar daar is geen nederlands bij. Zo moeilijk moet het toch niet zijn om alles ook naar het nederlands te vertalen. Persoonlijk heb ik geen problemen met engels, duits of italiaans, maar uiteindelijk heb je alles toch het liefste in je eigen taal. Wat kan de reden zijn dat de nederlandse taal niet instelbaar is?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Games
1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Over het algemeen gezien zou dat weggegooid geld zijn voor de developpers. Het merendeel van de Nederlandse spelers zal gewoon Engels instellen. Nederlands in spellen wordt door de spelers van volwassen spellen gezien als vervelend en storend. Het zou me uit mijn spel trekken als ik zelfs al instellingen zou lezen in plaats van options. Of kapitein Versluis ipv Cpt. Johnson. Zo zal dit voor het grootste deel van de doelgroep zijn. Ooit heeft EA dit gepoogd door de strot te duwen zonder optie voor Engels o.a. met Burnout deeltje zoveel. Zijspiegeltje-krak was een term die voorbij kwam, nou dan ben je wel klaar hoor... Bijkomend voordeel voor je zoontje van 13 is dat hij gelijk een hoop Engels leert, een vak waar jongeren steeds slechter in worden (wat ik 15 jaar geleden al voorspelde) aangezien cartoons en kindergames tegenwoordig vertaalt worden. "maar uiteindelijk heb je alles toch het liefste in je eigen taal." Onjuiste veronderstelling.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Daarnaast is Nederland een te kleine markt om het dure vertaal/nasync werk te gaan doen. Gelukkig.

Antwoorden (2)

Wij Nederlanders zijn over het algemeen goed in Engels. De makers van Battlefield hebben een veel hogere prioriteit om het spel naar het Frans te vertalen omdat de gemiddelde fransman geen woord over de grens spreekt.

Omdat wij Nederlanders ons goed kunnen redden binnen Engels is het misschien zelfs niet rendabel om alles te vertalen. Tevens vinden veel mensen het ook 'cooler' dat alles in het Engels is. Je mag het een beetje vergelijken met dat je liever een film kijkt met Nederlandse ondertiteling dan met Nederlandse na-synchronisatie.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik zelf vind ook dat als bijv. Iets op nederlands staat, dat het dan 'nepper' lijkt sindsdien Installeer ik games gewoon op Engels, dus de vraag is dan ook? Heb jij er veel last van? En natuurlijk je leeftijd, de leeftijds gren van de meeste games is 16-18, daar word dus van verwacht dat ze een handjevol engels kunnen lezen...
Ik ken jouw situatie en leeftijd niet, maar ik denk eigenlijk dat het niet zo'n heel groot probleem is..
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Voor mij is het eigenlijk geen probleem, zoals ik al schreef in mijn vraag. Ook moet ik toegeven dat het veel beter klinkt in het engels, maar als je het bv. in het duits of italiaans hoort, kan ik wel janken... :)
Ik vroeg het me gewoon af en ook omdat mijn zoontje van 13 het erg veel speelt (ik helemaal niet) en nog niet veel kennis van het engels heeft, ook al red hij zichzelf heel goed.