Waarom laggen mijn games op mijn Playstation 3 als ik ze offline speel?

Neem bijv: Gta5

Als ik gameplay filmpjes op internet zie ziet het er veel beter, strakker en scherper uit, ook als je in de verte kijk is het bij vrijwel alle filmpje beter en hoeven de graphics niet worden geladen.

Nu heb ik vanmiddag ook Gta5 aangeschaft en het valt me op dat de gameplay erg traag is en de actie achterloopt met wanneer ik de knop indruk.
Ook zie ik dat graphics in de verte constant moeten worden geladen.
Dit beinvloed mijn speelplezier.

Iemand enig idee ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Games

Antwoorden (4)

Misschien heb je al een oudere PlayStation, of een minder goeie, want je hebt natuurlijk verschillende. Mijn tip is om de graphics misschien wat lager te zetten, of soms is je koeling vies en onder de stof. Succes! :)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Alle PS3's zijn technisch gelijk qua performance. Graphics instellingen kan je niet lager zetten op console games. Een stoffige koeling zorgt niet voor mindere prestaties maar voor verwarming en uitval of zelfs het kapot gaan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Euhm, dat laatste is zeker niet waar, als een PS3 ontzettend heet is, is hij minder snel. Bovendien, als jij alles zo goed weet, waarom geef jij dan geen antwoord op de vraag? Daar gaat het toch om, ik geef wat tips, wat ik denk. En daar had hij meer aan dan jou commentaar...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Omdat ik niet weet wat het probleem is (heb in de reacties wel een mogelijkheid gegeven). Ik weet wel wat het probleem niet is. Dus voor dat de vrager een andere PS3 koopt (die exact even snel is), of tijden gaat zoeken naar grafische instellingen (die er niet zijn), dacht ik hem iig te helpen door verzonnen problemen te ontkrachten. Als je denkt dat dat niet helpt snap je niet wat hulp is, het geven van verkeerde antwoorden is iig geen hulp. Jij en iedereen die dit leest is weer wat slimmer en de vrager scheelt het tijd en/of geld. Dat een PS3 langzamer wordt als hij warmer wordt mag je dmv een bron laten zien. Je PS3 schoonmaken is sowieso altijd een goed idee vanwege de YLOD die het kan voorkomen (uitval). Of een spel er beter van gaat lopen, daar blijf ik skeptisch over. Belangrijkste is dat je begrijpt dat goedbedoeld slecht advies nog steeds slecht advies is, en dat het ontkrachten van slecht advies de vrager dan weer helpt.
Misschien heb je een oudere PS3. Of je PS3 word te snel warm door te veel stof? Ik heb zelf geen PS3 en ik zou ook niet weten hoe je de PS3 open maakt, maar als het kan zou ik even de PS3 open maken en voorzichtig schoonmaken. Of je zet je PS3 in een open ruimte want in een kast word het natuurlijk veel warmer.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Er kunnen meerdere redenen zijn. Mischien hebben de mensen die het spel spelen in de filmpjes een xbox. Of je hebt een oudere ps3 versie. Het kan ook zijn dat je hardware een beetje "moe" is, dit kan je testen door te voelen of je console heel warm is als je speelt
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Had ik ook last van toen ik overstapte naar een hd tv. Wat het bij mij oplosten was een goede hdmi kabel.

Dus koop een hdmi kabel proublem solved ;)