Hoe verander ik mijn NAT type naar OPEN?

Hallo allemaal

Ik zit echt al weken lang te sukkelen met dit. Het lukt mij maar niet om mijn NAT type te veranderen naar OPEN. Ik heb al verschillende sites bezocht, maar zelfs dan lukt het mij niet.

Nu, mijn NAT type staat op 2 STRICT, maar ik wil dit op OPEN hebben, zodat ik iedereen kan joinen en andersom. (Voor MW3 en Black Ops 1)

Mijn modem heet Speedtouch ST706. Kan iemand mij helpen aub?
Zouden jullie stao voor stap alles willen uitleggen hoe en wat ik precies moet doen? Dank jullie wel

Groeten

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Games
17.3K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Welke OS heb je?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heeft niks met OS te maken. Gewoon de router bereiken. Of je moet bedoelen dat je via windows via cmd, ipconfig de router kan vinden. Maar de vrager heeft al opgegeven welk merk/type hij heeft dus: Ga naar de SpeedTouch™ pagina’s op http://speedtouch.lan of op zijn IPadres; het standaardadres is 192.168.1.254.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@gast lees dit even door: http://online.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?thread_id=3106 http://portforward.com/english/routers/port_forwarding/Thomson-Alcatel/Speedtouch546v6/Xbox_Live_360.htm
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@Mr Tomaat Die 2e link is voor Xbox, maar ik heb een PS3, maakt dat iets uit of niet?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Niet zo, alleen moet je even de juiste PS3 poorten vinden http://community.us.playstation.com/t5/PlayStation-General/PS3-Ports-need-to-be-open/td-p/27357477

Antwoorden (1)

Ik heb dit zelf ook gehad, dus ik zal je uitleggen hoe ik het heb opgelost.

Stap 1 :

Je gaat naar je ip-adres website, je zoekt dus je ip adres op en je typt dit in bij de adresbalk en je drukt op enter.
Als je je ip-adres niet weet kun je hem bekijken op : www.ipchicken.com .

Stap 2 :

Kijk of je op een goeie website komt, misschien moet je nog inloggen, meestal niet.
Als je moet inloggen kun je vaak gewoon 'Admin' intypen.

Stap 3 :

Zoek op de website naar UPnP ( Universal Plug and Play ).

Stap 4 :

Als je je UPnP hebt gevonden vink je deze aan en klik je op opslaan of toepassen
Mocht je dit niet kunnen vinden moet je op portforward.com kijken.

Stap 5 :

Als je UPnP hebt gevonden en aangevinkt herstart je de router.
Als je het goed gedaan hebt is je NAT nu op OPEN.

Mocht je nog meer vragen hebben stuur maar een privébericht of een reactie, ik kan je dan wel verder helpen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Stap 1 wat korter:
- windows teken + R
- typ 'cmd'
- typ ipconfig
- zoek het ip naast default gateway (of in het nl: standaard gateway)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zo kan het ook inderdaad, maar ik vind dat van mij wat makkelijker ;-)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik denk niet dat je op jouw manier toegang kan krijgen tot de instellingen van een router. Op dergelijke sites wordt de publieke ip-adres van de router getoond.
Indien alle routers toegang geven tot die zijn instellingen via een publiek IP zou dit qua beveiliging zeer gevaarlijk zijn. Aangezien vele routers een default username & password 'admin' hebben. Dan kan ik bijvoorbeeld van bij mij thuis uit gewoon even op jouw router inloggen. Terwijl toegang in de onaangepaste netwerken gewoon gebeurt via een privé-ip adres (10.0.0.0 | 172.16.0.0 | 192.168.0.0, blabla ik ga er vanuit dat je zelf ook weet wat dit is). Als het kan zijn dat je via publieke IP's toch toegang kan krijgen tot de router dit graag laten weten. Ik ben niet veel ervaring in netwerken dus ik kan zeker verkeerd zijn. Ik heb gewoon even logisch nagedacht. Het antwoord zal ik nu ook niet googlen omdat ik ietwat druk bezig ben... Indien ik verkeerd ben mag je me gerust verbeteren. Zo leer ik ook weer wat bij ;)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nevermind, even snel het publieke IP getest en dit werkt hier dus. Ik neem mijn woorden terug :p
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Neem je woorden maar weer uit je mond, bij mij werkt het niet. http://speedtouch.lan
192.168.1.254. Werkt bij die router. Anders CMD.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hallo Wouter Ik heb precies hetzelfde gedaan wat je zei. Ik heb die UPnP aangevinkt, en daarna de router uit- en aangezet, maar het werkt nogsteeds niet...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat is wel heel raar, hij zou het dan toch echt moeten doen.
Ik weet geen andere oplossing dan, sorry.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Na aanvinken moet je vaak ook nog even saven. Dat is belangrijker dan uit/aan zetten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja, ik heb dat ook gesaved, en daarna uit- en aangezet, maar het werkt zo precies niet..
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
ik heb dit probleem ook, maar ik kan niet mijn routerinstellingen inloggen door admin te typen, enig idee?