Hoe kan ik in 1 cloud 2 Apple id's koppelen?

Mijn zoon heeft tot nu steeds in onze cloud en met onze Apple id games gekocht. Nu heeft hij de leeftijd om zelf verantwoordelijk om te gaan met zijn iTunes tegoed en willen we hem een eigen id geven. Het zou echter zonde zijn als hij dan alle reeds gekocht apps niet meer kan gebruiken, vandaar dat weetgraag willen dat hij met zijn eigen id in onze cloud blijft.
Weet iemand hier hoe ik dat moet doen? Heb er al flink op gegoogeld maar kom er echt niet uit...

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Games

Het beste antwoord

Helaas kan dat niet maar de games die hij al gekocht heeft kan hij met de account waarmee hij het gekocht heeft downloaden en dan weer overschakelen naar zijn andere account dan heeft hij alsnog de games die hij gedownload had aleen bij het updaten moet hij wel weer overschakelen naar de account van waar hij hem heeft gedownload
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Helaas dat is niet mogelijk , op de manier zoals je in je hoofd hebt

je kan wel meerdere accounts gebruiken maar het blijft lastig met switchen
en het kan dus erg lastig worden met wisselen backuppen en syncen

En wat op de ene cloud staat kan niet worden gezien op de andere cloud(apple id)
ik vemoed ook dat apps muziek ed op de ene cloud niet worden geplaatst
als blijkt dat ze op de andere cloud ID gekocht zijn

apple zou eens moeten overwegen met een family account te komen
maar goed dat zal wel ijdele hoop zijn.

in principe zal het vast wel mogelijk zijn de apps er toch wel op te krijgen als je wisselt van accounts ( of dus een extra email te koppelen aan je eerst apple id )
maar ze blijven "eigendom"van dat ene account
en zijn niet uitwisselbaar.
capthavoc