Mijn kinderen hebben een minecraft server, slurpt dit internet?

Mijn kinderen hebben sinds een tijdje een minecraft server. Zelf heb ik niet veel verstand van computers. De laatste tijd hebben we erg veel last van langzaam internet. Laatst mijn abonnement geüpdatet naar het snelst mogelijke aantal MB, ook heb ik een gloednieuw modem aangeschaft. Nu zat ik te denken, is het mogelijk dat het internet zo langzaam is omdat die server al het internet 'wegtrekt'? Aangezien er natuurlijk flink wat data via die server loopt door ons huis. Er staat eigenlijk altijd wel 1 computer aan met die server. Zou iemand die er wat meer verstand van heeft het 1 en ander kunnen verduidelijken?

Groetjes,

Sander

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Games
4.6K

Antwoorden (4)

Er is maar één manier om het te testen. Zet het eens uit, en kijk hoe het dan loopt.

In principe moet het geen probleem zijn. Maar je moet je wel bedenken dat dat snelle internet dat je afgesloten denkt te hebben gaat over de downloadsnelheid. Hoe hoog is de upload snelheid? Voor een server voor 10-15 mensen zit je al aan de 3 Mbps aan upload die getrokken wordt. En laat upload nu net zijn waar Nederlandse providers niet zo gul mee zijn. Kortom, hoe hoog is de upload van het abonnement?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb zo een beetje ervaring met minecraft. En minecraft servers natuurlijk. En ikzelf vind dat het je hele netwerk wel een beetje vertraagd. Zo een server gebruikt best veel internet om online te blijven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het ligt er heel erg aan hoeveel mensen er verbonden zijn met de server.
Het aantal wat Ricolav zegt klopt wel ongeveer. Als ze met een paar vrienden op de server zitten zou het absoluut geen probleem moeten zijn als je een snelle verbinding hebt. Als er een groot aantal mensen met de server verbonden is, dan is een 'gewone' huishoudelijke verbinding en een 'gewone' Minecraft server niet voldoende, en dan gaat dit inderdaad problemen opleveren. Zowel met het vermogen van de verbinding, als het vermogen van de computer waar de server op draait.
Voor grote groepen (meer dan 8) kun je beter online een server huren. Dit kost wel een bedrag per maand. Er zijn heel veel verschillende aanbieders van Minecraft servers op internet te vinden (te veel om op te noemen). Elk met hun eigen kwaliteit en prijs. Hoe hoger de capaciteit van de server moet zijn (hoeveel spelers er tegelijkertijd in kunnen), hoe hoger het bedrag per maand. Je huurt dan bij wijze van spreken een gedeelte van de capaciteit van echte fysieke servers die bij deze bedrijven speciaal voor deze doeleinden zijn opgezet. Voor een simpele server tot 28 spelers zul je, afhankelijk van de aanbieder, zo tussen de 8 tot 15 Euro per maand betalen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
het kan komen doordat je pc al oud is want dan kan die ook langzamer gaan
bij mij thuis speelt mijn kind ook minecraft maar daar licht het waarschijnlijk
niet aan. bij ons werd alles ook steeds langsamer zelfs al werd er geen minecraft gespeeld .