Wat voor video kaart heb ik nodig voor een mac book en daar wil ik deze games op spelen minecraft, gta, simulator, assassins creed 2?

Ik wil ook een minecraft server draaien op mijn computer. Mijn huidige videokaart is NVIDIA GeForce 9400M 256 MB en mijn processor 2,4 GHz Intel Core 2 Duo. Mijn budget is Max. €80.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Games
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Volgens mij kan je geen videokaart verwisselen op een MacBook.... mocht dit wel kunnen, dan ga je dit niet halen met 80 euro. Goeie videokaarten (lees: Nvidia 560ti, AMD 7770) beginnen bij 150 euro.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb van macbooks geen verstand.
Weet wel dat je video kaart niet uitmaakt voor minecraft. Minecraft heeft alleen veel RAM nodig

Het beste antwoord

Voor minecraft kun je gewoon een simpele videokaart gebruiken. Hoeft niks aparts te zijn, aangezien de graphics vergeleken met bijvoorbeeld COD mw 2 echt heel slecht zijn.

Welke GTA wil je spelen? De oudere versies bijvoorbeeld san andreas kun je met een normaal spelen met je GeForce 256 MB. Maar GTA IV daarentegen met normale graphic instellingen niet.

Voor Simulator geldt weer hetzelfde verhaal, Simulator'98 kun je wel met je huidige videokaart. Maar Simulator x (nieuwste versie) niet.

Assassins Creed2: gaat waarschijnlijk niet lukken met 256 MB.

De processor kan de spellen net halen (ik had een oude laptop met core to duo ook draaien met COD MW2). Het werkgeheugen van de laptop draait natuurlijk ook een rol.

Maar nu komt het: Je kunt in je laptop geen videokaart vervangen, deze zit vast aan je moederbord. Dus als je een betere videokaart wilt, komt het erop neer dat je een nieuwe laptop moet kopen.

ADVIES: Stel je wilt een nieuwe laptop kopen, investeer vast. Je bent misschien nu 200/300 euro meer kwijt, maar je hoeft in de toekomst geen andere te kopen voor de spellen die dan nog zwaardere eisen hebben.

Mijn aanrader om lekker en goed games te spelen:
Processor: Core i7 2de of 3de generatie
Werkgeheugen: Minimaal 6 het liefst 8 gb werkgeheugen
Videokaart: NVIDIA videokaart (ik heb GeForce GT 540M 2GB) werkt perfect

Ook moet je onthouden, hoe sneller mijn processor, hoe beter de videokaart presteerd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kan op de mac alleen gta san andreas spelen dus moet ik die wel spelen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb geen verstand van de mac software mogelijkheden. Je moet dan wat duidelijker zijn, het is te oppervlakkig wat je beschrijft.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is wel oppervlakkig wat hij beschrijft met de games, hij treedt niet echt in detail. Wat jij beschrijft heeft totaal niks te maken met het verhaal wat hierboven wordt gekenschetst. Hij heeft het over een laptop en niet over een computer. Hij wil alleen weten of hij de games kan spelen met zijn huidige uitrusting. Dus een ik denk dat je een andere vraag moet gaan bezoeken, over het advies geven van computers en daarbij behorende advies over prijs en kwaliteit verhoudingen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Processor: Core i7 2de of 3de generatie
Werkgeheugen: Minimaal 6 het liefst 8 gb werkgeheugen
Videokaart: NVIDIA videokaart (ik heb GeForce GT 540M 2GB) werkt perfect En hierbij ben je ook rond de 1000 euro kwijt.
geforce 540 is ook niet perfect voor games.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je fulltime gamed en geen andere hobby hebt, dan moet je een pc aanschaffen en geen laptop.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor je uitgebreide en heel handige antwoord!