wat betekenen die groene cijfers in minecraft?

Op dit moment speel ik in creative mode in minecraft (single player).. Het is mij opgevallen dat er zon groene cijfer in me scherm zit die ook elke keer hoger telt, alleen duurt dit wel heel erg lang..
Wat is dit? (zie plaatje)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Games
4.4K

Antwoorden (5)

Dat is je xp dat krijg je als je bijvoorbeeld mobs doodmaakt.

http://www.minecraftwiki.net/wiki/Xp
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat zijn een soort van punten. Die krijg je als je coal minet, ores en and je monsters dood maakt.

Deze punten kun je later gebruiken om bijvoorbeeld met een enchantmenttable een zwaard sterker te maken.

Zoek op youtube bijvoorbeeld maar eens op Enchantment table.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je zult er in creative mode alleen niks aan hebben want dan kan je alles enchanten zonder xp
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dat is ook standaard bij survival, als je een mob doodmaakt coal minet krijg je xp.
In survival heb je een balkje als het balkje helemaal gevuld is heb je een niveau
jij hebt 7 dus d.w.z. dat je met xp niveau 7 bent
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is je experience