Mods voor Minecraft server?

Ik wil graag een mod die ervoor zorgt dat je meer commands hebt! Ik heb er al een aantal gezocht, maar die werkten niet of waren outdated! :(

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Games
1K

Het beste antwoord

Ik verneem dat je de standaard minecraft server gebruikt van minecraft.net?

Zoja, voor zover ik weet zijn hier niet extra commands voor in de vorm van multiplayer mods.

Wat je wel kan doen, is bukkit installeren.
Dat is een alternatieve server voor minecraft, deze ondersteund zogenaamde "plugins" en deze zijn zeer makkelijk om in te stellen en te configureren.
Dit werkt allemaal veel fijner, en zo kan je je eigen server net wat beter maken en makkelijker om te spelen, door wat van de saaie eentonige dingetjes hiermee makkelijker te maken.

Enige minpuntje is dat elke keer dat minecraft zich update, dat bukkit ook moet updaten, wat nog weleens even kan duren.

Zoek gewoon een korte tutorial op op google, en check de bron voor bukkit zijn officiele website!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Toevallig ken ik Bukkit al van binnen en van buiten en heb het ook gebruikt. Ik zoek een mod voor een gewone Vanilla Server en dan graag deze mod: http://www.planetminecraft.com/mod/131-bettermore-server-commands-v12/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt, dit was een goed antwoord op mijn vraag! Het is misschien Bukkit, maar dat geeft niet! =D

Andere antwoorden (5)

Je kan commandBook gebruiken als je bukkit gebruikt.
Wat voor server gebruik je?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik gebruik Vanilla. Ik ken de CommandBlock al. Ik wil graag meer commands voor een normale server :)
Mischien essentials? Is een handige plug-in, krijg je heel veel commands mee.

Gr henkde raket
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zie in de reacties dat je vanilla gebruikt en daar commands voor wilt.

Kun je programmeren in Java? of programmeren in het algemeen?

zo niet, vergeet het dan maar.

zo ja, dan kan ik je verder helpen.

Toegevoegd na 39 seconden:
Niet slecht bedoeld, maar als je niet kunt programmeren en toch wel mods wilt dan kun je beter bukkit gaan gebruiken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb verstand van programmeren en ik heb nog wat vrienden die weten hoe het moet. Ze weten alleen niet hoe dat dan precies zit in mijn geval.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat voor mods wil je maken dan? Want in principe als je geen bukkit gaat gebruiken moet je zelf alle functies gaan schrijven, daarvoor moet je toch echter wel een goede/gevorderde programmeur zijn(afhankelijk van wat je wilt bouwen). Daarboven op komt ook nog het feit dat als er een nieuwe minecraft update komt dat je niet weet wat er in de server code verandert waardoor jou code hoogstwaarschijnlijk niet meer gaat werken en je het opnieuw moet schrijven, bij bukkit is het zo dat bukkit geupdate wordt en dat de plugins daar los van staan en dat de kans dan groter is dat de plugins nog wel blijven werken. Ik kan je helpen om op gang te komen (om overweg te gaan met de standaard klassen die in minecraftserver.jar zitten en je eigen klassen integreren), maar ik weet vrij wel zeker dat je hier niet aan wilt beginnen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat ik zou willen installeren is een mod die voor meer commands zorgt. Dit is de link: http://www.planetminecraft.com/mod/131-bettermore-server-commands-v12/
Vooral geen Towny gebruiken, want dan kan je niet meer bouwen buiten de spawn
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor de Tip! :D
misschien is Single Player Commands een goede oplossing?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar werkt dit wel op Multiplayer?