xbox live zegt netwerk gevonden maar kan niet verbinden

Mijn broer is zijn xbox 360 aan het installeren, hij heeft er een gekregen van mij voor zijn nieuwjaar (splinternieuw exemplaar).

Hij is zijn XBox Live aan het installeren op zijn XBOX 360, die vroeg om de WEP sleutel. Hij heeft deze ingegeven (de code klopt dan?) en XBOX360 had een netwerk gevonden. Hij krijgt echter de melding "kan geen verbinding maken".

Wil dit zeggen dat signaal van de modem te zwak is ? Het internet op zijn pc werkt perfect (hij heeft draadloos internet)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Games
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heeft hij de buren niet gevonden, dan gaat het nooit werken.

Het beste antwoord

Het is wel de bedoeling dat je eerst het netwerk vindt en dan pas de WEP-sleutel hoeft in te voeren.
Maar om de Xbox te laten verbinden met de router, heb je wel een Wireless Network Adapter nodig die je aansluit op de Xbox. Die kun je gewoon los kopen bij bijvoorbeeld Mediamarkt voor €69,99. Mocht je die niet hebben kun je ook gewoon via een netwerkkabel de Xbox met de router laten verbinden. Op die manier hoef je ook geen WEP-sleutel op te geven en verbindt de Xbox na de troubleshooter gewoon in één keer met het internet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Heeft hij de buren niet gevonden, dan gaat het nooit werken. Je dient wel uitte komen op je eigen router.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik snap niet wat je bedoeld?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat je X-box niet je eigen router vindt, maar een router van iemand anders in de buurt. Daar kan hij met jouw webkey nooit verbinding mee maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hoe is dit op te lossen? mijn broer moest zijn wep key ingeven (is zijn eigen juiste wep key van zijn draadloze internet) in zijn xbox en toen kwam er "netwerk gevonden", en direct daarna "kan niet verbinden" hoe kan ik dit oplossen? andere router kopen? ik ken bitter weinig van die technologie het is voor mijn broer allemaal :) ik wil hem helpen met zijn probleem begrijp je
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, wat hij kan doen is gewoon de hele router even resetten, dat is een klein knopje. vervolgens kijken of de verbinding tot stand komt. Meestal zie je onder op de router het IP adres van de router. Dit toest hij in op de browser, vervolgens stel je de key eventueel opnieuw in.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mocht het IP nummer niet vermeld worden even googlen op het merk en type modem daar vindt je het ook.