Hoe kan ik voor Minecraft een bukkit server port forwarden op een sweex router?

ik snap het helenmaal niet.
1.het is een bukkit server.
2.het is met sweex.
3.heb al alles geprobeert maar het lukt me niet.
4.het is voor minecraft.
5.ik bedank alvast.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Games

Antwoorden (1)

port forwarden kun je doen op de configuratie pagina van je modem.
kijk op de onderkant van je sweex router of er een ip-aders staat; die ziet er ongeveer zo uit": 192.168.1.1
dat is een site waar je heen moet gaan en dan kom je op de instellingen
misschien moet je met een wachtwoord inloggen die ook op de onderkant van je sweex staat.

zoek dan naar een tab/pagina met 'range port forwarding' of gaming/apps en hier moet je het ip van je pc intypen en de mincraft-poort 25565

meer uitleg volgt nog

Toegevoegd na 1 minuut:
hier meer uitleg; gekopieerd van een antwoord aan iemand anders die ik heb gemaakt:

Je moet je ip wel portforarden.
Dit kun je doen op de configuratie pagina van je modem.
Om die te vinden moet je het windows-vlaggetje ingedrukt houden en dan op R.
Dan typ je CMD in en druk je op enter.
dan komt er een zwart venster daarin typ je ipconfig en druk op enter
wat bovenaan achter ‘standaardgateway’ staat moet je bij je internet heen gaan (het is een soort website) je moet het niet op google opzoeken maar gewoon in de adersbalk.
hier moet je waarschijnlijk inloggen met een gebruikersnaam en wachtwoord.
die staat onderop je modem of in de handleiding van je modem.
dan moet je zoeken naar firewall of gaming of (range) port forwarding.
als je dat hebt gevonden typ je bij ip in wat in het zwarte venster achter ipv4-adres staat en bij poort 25565 (of als je een andere poort hebt ingesteld doe je die.
nu typ je in de server.properties van craftbukkit achter server-ip wat er achter ipv4-aders staat in het zwarte venster.
nu (als je alles opslaat/toepast) kunnen mensen je server joinen met je externe ip adres, die is te vinden op de pagina van je modem die je achter standaardgateway in het zwarte cmd venster had gevonden, zoek naar ‘external ip’ of zoiets.
succes met je server als je nog vragen hebt kun je het aan mij vragen
en als je al hebt geportforward maar het werkt niet zou ik je misschien kunnen helpen via teamviewer.