Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb een acer laptop maar als ik fifa 13 speel valt hij steeds uit. Wie kan mij helpen?

het gaat om een aspire 5741. ik sukkel er al een tijdje mee dus hulp is zeker welkom

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Games
886
capthavoc
11 jaar geleden
wordt je laptop misschien niet gewoonweg te warm ?
of is je videokaart te licht ?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
mijn laptop wordt inderdaad iets warmer maar hoe kan ik weten of mijn videokaart te licht is

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Als je laptop gaat herstarten staat er vaak een vermelding onder Configuratiescherm > Systeembeheer > Logboeken > Systeemlogboek. Dat is het beginpunt van het onderzoek naar het waarom. Soms kan het updaten van de drivers van je VGA-kaart helpen of eens kijken of je laptop niet te warm wordt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb hetzelfde probleem ervaren met een ander spel. Één van de meest waarschijnlijke reden dat de computer uitvalt wanneer je het spel speeld is omdat het CPU(moederbord) het niet aankan..

In mijn eigen ervaring kon mijn oudere laptop het spel Minecraft wel draaien, terwijl de laptop van een vriend van me, die veel beter was dan de mijne, telkens uitviel bij hetzelfde spel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoe kan ik weten of mijn CPU het spel aankan?
Het uitvallen van computers/laptops die zware grafische applicaties draaien zoals Fifa 13 duidt vrijwel altijd op een tekort aan hardware.

Zowel aan de processor, de grafische kaart als aan het aanwezige geheugen worden hoge prestaties gevraagd waaraan dan niet kan worden voldaan.
Het gevolg is uitval/ herstart van het systeem.

De grootste boosdoeners zijn evenwel de grafische (video) kaart en het aanwezige werkgeheugen.
Als deze beiden te klein zijn (resp. te bescheiden gedimensioneerd) dan treden fouten als uitval makkelijk op, de laptop kan het niet aan.

Oplossing: ga na wat voor videokaart in de laptop aanwezig is en vervang deze zonodig voor een "game suitable"exemplaar met meer eigen geheugen en vergroot het werkgeheugen naar een niveau dat voor games noodzakelijk is. (bijv. van 4 Gig naar 8 Gig.)

Een te kleine processor heeft ook invloed op de rekenkracht van de laptop. Spellen als Fifa 13 vragen veel rekenkracht dus een dualcore processor is een minimum.

Als je Acer laptop niet aan deze minimum eisen voldoet dan kun je beter overwegen een andere laptop aan te schaffen die wel aan deze minimum eisen voldoet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding