Hoe kan ik wii spellen op een usb stick krijgen en spelen op de wii?

Ik wil gewoon simpel weg en spel op mijn usb stick kruien en vervolgens spellen op de wii, maar ik heb van alles geprobeerd via torrents en via iso bestanden en dan overzetten met wbfs manager maar niks helpt... Kan iemand mij helpen met wat ik moet doen? Of wat voor bestanden ik moet downloaden om spellen van af mijn usb op de wii te spelen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Games
22.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je zal eerst je wii moeten softmodden

Antwoorden (1)

Als eerste zul je de Wii moeten (soft)modden. Dat houd voornamelijk in dat je een manier gebruikt om root acces te krijgen en zo de mogelijkheid creëert om zelf software te installeren, met name homebrew.

Daar zijn genoeg handleidingen online voor te vinden.
http://downloadtutorial.nl/nintendo-wii/6-softmodden/460-wii-softmodden-voor-elke-firmware
(bij deze tut zit CFG USB Loader in het Softmod Finish pakket)

De meeste hebben ook een USB Loader erbij zitten waarmee je dus games van USB kunt laden en dus vervolgens ook spelen. Je USB apparaat moet wel moet wel speciaal geformateerd zijn om de wii er een game van te kunnen laten starten. Dat kun je regelen met een programma als Wii game manager.
http://gbatemp.net/topic/199151-wii-game-manager/

Dus een .wbfs bestand op een FAT of NTFS geformateerde USB stick gaat niet werken. Bedenk ook dat elke game de volle 4,x GB (DVD formaat) aan ruimte in beslag zal nemen als die leesbaar op zo'n stick gezet is, dus aan te raden een ext HD te gebruiken.