werken andere controllers voor dirt 3 buiten de xbox 360 controller op pc?

ik heb een big ben controller gekocht maar als ik dirt 3 laad kan ik niet met die controller spelen op de verpakking staat er windows 7 ik heb ook al geprobeert om bij dirt 3 naar preset te gaan maar daar kan ik alleen keyboard controls aan klikken http://www.freerecordshop.be/games/big-ben-wired-controller-white-ps3-pc-accessoires-3499550294330;sid=NqkbJArGQqQk7Vrunkh4A6YHAnSRkIUI0ZdlSZjTp2TrE23-AIc2rCRJ9IFXicuJCzOQ2y_9UvZcPSdOGCZlSZjT?utm_source=sociomantic&ut

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Games

Antwoorden (1)

Ik heb hetzelfde probleem gehad, ik wilde graag multiplayer spelen met Dirt 3 (split screen) en had geen zin om een xbox controller te kopen want ik had nog een oude logitech liggen.

Dirt 3 support alleen maar de xbox controller.

De manier die ik heb gevonden om dit te verhelpen is een emulator.

Dit is allemaal wat werk dus het gaat wat tijd kosten.

Download eerst de emulator:
http://code.google.com/p/x360ce/downloads/list

download de 'x360ce app' en de 'x360ce library 32 bit'.
download de 32 bit versie van de library want Dirt 3 heeft geen extra support voor 64 bit volgens mij.

zet alle bestanden uit de zip bestandjes in één map.

Sluit nu je controller aan en open Input test.

Hij zou nu je controller moeten zijn bij de tab Controller 1 nadat de driver is geinstalleerd door windows.

Check even alle knoppen of ze werken in dit programma, het belangrijkste is dat de start knop goed werkt.

Je kunt knoppen veranderen in de Drop Down menu's die naast de knoppen staan.

Als alle knoppen goed werken sla de configuratie dan op. (uit mijn hoofd file en dan save, linksboven, maar het kan ook goed dat je niet hoeft te saven, weet ik niet meer)

nu kopieer je alle bestanden naar de hoofdmap van dirt 3:
het zal iets zijn van: C:\Program Files\Codemaster\Dirt3\
tenzij je hem via steam hebt, dan moet je even naar de map zoeken.

Als alle bestanden van de zipjes in de map staan kun je het spel opstarten (met de controller aangesloten). Als in beeld komt: 'Press start or enter' druk dan op de start knop van de controller of op de knop die je als start hebt ingesteld.

Als de start knop werkt op de controller is alles goed ingesteld, veel succes!

Als je ergens een probleem krijgt type het hier dan bij reacties op mijn antwoord, dan probeer ik je verder te helpen!