Wat heb ik nodig om mijn eigen minecraft server te hosten?

Ik heb mijn eigen minecraft server, betaal hier zo´n 25 euro per maand voor en kan dit niet meer opbrengen. Daarom heb ik het volgende apparaatje aangeschaft van 100 euro.

CPU: 2.4Ghz Single Core CPU (2.2Ghz Dual-Core
Werkgeheugen: 4GB or Higher

Mijn vraag is nu: zijn er nog specifieke dingen die ik moet doen behalve het kastje aan te sluiten?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Games

Antwoorden (2)

Je had uberhaupt geen single core aan hoeven schaffen. Je kan een minecraft server zo hosten. Even op je router poort 25565 portforwarden (TCP) en dan staat je poort open. Dan de server downloaden van http://minecraft.net/download/ en dan installeert hij hem vanzelf. Dan hoef je alleen maar even de server properties te veranderen. Je eigen externe ip opzoeken via http://watismijnip.nl/ en dan type je bij add server in als ip: "(externe-ip):25565"

Ik heb dit zelf gedaan op een oude laptop die ik dan gewoon dicht kan klappen en zo 24/7 aan kan laten staan omdat hij dan niet al te veel energie verbruikt. Je kan idd ook een single core hebben maar niet alle dingen kunnen een .exe server laten draaien.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je wil kun je er bukkit op installeren. Hiermee kun je belangrijke plugins in je server stoppen. Bijvoorbeeld: Groupmanager. Hiermee kun je mensen ranks geven (Admin, Moderator, Bouwer, Gast enz. Voor alle plugins die er zijn kun je kijken op de bukkit website.