Hoe geef ik mijn minecraft meer RAM?

Hey,
Ik heb een laptop met 64 bit besturingssysteem, 64 bit en 8 gb ram waarvan 7,85 gb nog beschikbaar is. Ik heb java 32 bits omdat 64 het niet deed (kijk bij mijn vorige vraag).

Maar nu heb ik nog 1 vraag, de titel zegt het al, hoe geef ik minecraft meer RAM? Ik heb allerlei dingen geprobeert maar het lukt maar niet. Ik heb een minecraft.bat bestand aangemaakt waarin het volgende stond: <"C:\Program Files (x86)\Java\jre1.5.0_05\bin\java.exe" -Xmx4096 -Xms4096 -jar "C:\Users\NAAM\Downloads\Minecraft.exe"> maar dat werkt dus niet als ik het open.
Ook heb ik al iets bij java geprobeert (java runtime environment settings) en daar heb ik <-Xmx2048m>neergezet maar dat werkt ook niet.

Kan iemand helpen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Games
2.6K

Antwoorden (1)

Stap 1.
Open CONTROL PANEL.

Stap 2.
Type 'Java' in de 'Search Control Panel' box.

Stap 3.
Click het Java icon dat popt up.

Stap 4.
Click de Java tab.

Stap 5.
Click View...

Stap 6.
Wees er zeker van dat er maar 1 line hier is, meerdere lines kunnen problemen veroorzaken.
Als je meerdere lines hebt, moet je alle versies van Java uninstallen, en Java JDK 7 van de volgende link downloaden:
Zorg dat je de x64 versie hebt als een 64bit OS hebt.
http://jdk7.java.net/download.html

Toegevoegd na 35 minuten:
Stap 7.
Verander de Runtime Parameters.
(ik heb de mijne ingesteld op:
-Xincgc -Xmx2048M

Verander het afhankelijk van hoeveel RAM je hebt, als vuistregel tot maximaal de helft van je RAM gebruiken.

Stap 8.
Click OK.

Stap 9 (eventueel)
reboot.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
en dan?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
klopt, had het belangrijkste vergeten! maar inmiddels toegevoegd aan het antwoord.