Hoe kom ik erachter of de sims 3 geschikt is voor op mijn pc en kan mijn pc dat wel aan zodat hij niet crasht?

Ik heb de sims 3 al heel lang (gekocht) hij heeft de computer en de laptop een keer laten crashen, ik wil hem weer installeren op de computer maar ik ben bang dat de computer weer crasht

Dit zijn de eigenschappen die ik kon vinden over mijn pc:
totaal zit er 596 GB op is 215 GB gebruikt dus is er nog 380 GB over.

Wat moet ik meer weten om erachter te komen of mijn pc geschikt is voor de sims 3?
En welke dingen moet ik allemaal downloaden op de pc om de sims 3 te kunnen installeren?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Games
1.8K

Antwoorden (3)

Op het doosje van de Sims zal aangegeven staan aan welke specificaties jouw PC minimaal zal moeten voldoen om te kunnen spelen, ook kan je dit terug vinden op de officiele site van de Sims 3, deze gegevens zal je moeten vergelijken met de specificaties van jou PC en dan is de wetenschap dat er 596 GB op zit écht niet genoeg.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dus je zegt eigenlijk dat 596 GB niet genoeg is voor de sims 3? op het doosje staat dat het maar 2 GB inneemt
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, dat zeg ik niet, ik zeg dat dat niet voldoende info is.
Kijk, die 596 GB is slechts de capaciteit van jou harde schijf dus dat is niet het probleem, daar kan je de sims wel 300 x opzetten.
Maar die zelfde harde schijf kan je ook in een pc uit het stenen tijdperk zetten en dan zal de Sims niet werken.
Wat belangrijk is om te weten wat voor grafische kaart je hebt, hoeveel geheugen je PC heeft, wat voor processor er in zit.
Wat je ook zou moeten weten is of de drivers van je grafische kaart up to date zijn en zo niet update deze dan.
Die 596 GB is eigenlijk totaal niet belangrijk om te weten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
er staat bij geheugen (RAM) van OP de pc 4,00 GB dus ik denk dat dat dus niet zou lukken om hem op mijn pc te downloaden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jawel hoor, 4GB is zat om de Sims te kunnen spelen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja maar er staan ook nog andere programma's enzo op of is die 4,00 GB dat nog over is van het geheugen (RAM)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Die 4GB slaat inderdaad op je geheugen, dit geheugen wordt gebruikt voor de Sims, andere spellen en alle andere programma's, Windows zelf gebruikt er ook een gedeelte van om jou PC te laten werken.
Normaal gesproken is 4 GB ruim voldoende omdat het alléén gebruikt wordt als jij iets doet.
Op het moment dat de Sims niet aan staan gebruikt het dus ook géén geheugen.
Dit wordt pas een probleem als je héél véél dingen tegelijk zou willen doen, die zouden dan allemaal tegelijk gebruik maken van dit geheugen en op een gegeven moment is het natuurlijk op.
Vrijwel iedere standaard PC is uitgerust met 4GB geheugen en dat is echt voldoende.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
oke bedankt dus als ik de sims doe moet ik alle andere programma's afsluiten die ook bezig zijn op dat moment?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
en hij zal dus ook niet crashen als ik ALLEEN maar de sims 3 doe?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is niet persé nodig om álles af te sluiten hoor, als jij bijvoorbeeld op hetzelfde moment ook nog een worddocument aan hebt staan en ook nog je internet oid is dat geen enkel probleem, maar je moet bijvoorbeeld niet proberen om 3 spellen tegelijk aan te zetten.
Die 4 GB kan best wel wat hebben maar er komt natuurlijk een moment dat 't vol is
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
en wanneer weet je dat die 4 GB vol is?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
en hoe weet je welke spellen er aanstaan op bijv. dit moment?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je op Ctrl Alt Del drukt krijg je een schermpje te zien en onder het tabje 'performance' vind je Physical Memory, daar staat aangegeven hoeveel geheugen je PC heeft én hoeveel er op dat moment vrij is. Let wel, als je 4GB hebt, staat er maar 3135016 aangegeven.
En hoe je weet welke spellen er aanstaan? Je weet toch zelf wel of je een spel hebt opgestart of niet? Als jij een spel niet opgestart hebt, staat het dus ook niet aan, gebruikt het ook geen geheugen.
Wanneer je geheugen vol dreigt te raken zal je merken dat je PC trager begint te werken en niet meer zo lekker reageert.
Veel programma's zullen trouwens zelf een melding geven wanneer er niet genoeg geheugen beschikbaar is en daarom niet opstarten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit staat er: Fysiek geheugen (MB)
Totaal: 3325
in cache: 2285
beschikbaar: 39 maar ik zie nergens 3135016 staan, betekent dit dat het geheugen dus te vol staat en er te weinig GB is om de sims te downloaden?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nu snap ik iets niet, waarom zou je de Sims willen downloaden want in je vraag staat dat je het al heel lang hebt, gekocht?
Overigens, als je het wél zou willen downloaden, heeft dat met je geheugen weer niks te maken, dan komt die 596 GB weer om de hoek kijken en das ruim genoeg.
Dat je 3135016 niet ziet staan kan zijn, het staat er wel maar dan op een wat andere manier uitgedrukt, zal wel met de Windows Versie die jij hebt te maken hebben, is verder geen probleem.
Eigenlijk is het heel simpel, de Sims is gemaakt voor gewone standaard PC's en gewonen standaard PC's kunnen niet meer dan 4GB geheugen hebben. Dus als de hele wereld de Sims kan spelen op een gewone PC, kan jij het ook.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik bedoelde installeren dus van de cd installeren op mijn pc :P maar ik zal het proberen te installeren
heel erg bedankt voor je informatie :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Is goed, laat maar horen als er nog wat is ;o)
ga naar deze website :

http://www.systemrequirementslab.com/cyri/intro.aspx

typ vervolgens in het balkje the sims 3 ( het spel dat jij dus wil spelen, of zoek hem uit in de lijst)

Vervolgens klik je op 'Can you run it'

De website vraagt vervolgens of je akkoord gaat met het javascript, kies hier voor Run..

De test zal nu gaan lopen en zal gaan kijken of jou PC voldoet een de eisen zoals ze gesteld zijn door The sims 3.

Het resultaat van deze test is het antwoord op jou vraag :D
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is heel simpel: je gaat naar deze website:
http://www.systemrequirementslab.com/cyri/intro.aspx

je typt de naam vn het spel in het eerste balkje om te zoeken.

daarna druk je op "can you run it" en krijg je te zien of je computer het spel aankan.

(wel eerst de melding die je krijgt accepteren/installeren, het is geen schadelijke software)