Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe kunnen ze een draadloze controller laten trillen?

als ik aan het xboxen ben met mijn draadloze controler en ik schiet dan trilt die, hoe hebben ze dat zo gemaakt?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Games
4.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Er zit een klein motortje in, met op het asje een stuk metaal. Dat metaal zit echter niet netjes in het midden van het asje, maar erbuiten. Als de controller moet trillen, wordt het motortje aangezet, waardoor het stuk metaal gaat draaien. En aangezien dat metaal niet in het midden staat, zorgt dat ervoor dat het gaat trillen, waardoor de controller trilt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klopt, ook in mobieltjes werkt dat zo. Het gaat daar om motortjes van een paar mm hoog.

Andere antwoorden (1)

peppie61 heeft helemaal gelijk.
Als je aan het spelen bent (eindje niet opgeladen) is het mogelijk dat de vibratie (trillingen) niet meer gaan. Omdat het redelijk stroom neemt van de batterij. Dus als je speelt en opeens voel je geen trillingen meer : mijn controller is leeg en moet worden opgeladen.
Mvg , Yoshy
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding