Waarom neemt mijn filmpje zoveel gigabyte in beslag?

Hallo, ik heb toenet een filmpje van ongeveer 13 minuten opgenomen met fraps, maar hij is 50 gigabyte. Hoe kan dit in godsnaam?

Toegevoegd na 4 minuten:
sorry, ik neem niet op met fraps maar met dxtory.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Games
1.1K

Antwoorden (3)

Fraps comprimeerd (verkleind) je filmpje niet tijdens het filmen.
Daarom wordt hij zo groot.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sterker nog lossless RGB is juist een keuze, compressie staat automatisch aan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
http://forum.techzine.nl/games/64007/fraps-movies.html
En dan dit stukje: De bestanden van Fraps zijn wel heel snel heel groot een bestand van 15 seconden is ongeveer ~130mb. Dus let wel goed op! Dit programma vereist Hardeschijf ruimte! En hier staat het over comprimeren: http://www.gmtower.org/forums/index.php?topic=68.0
Dus astu...
Dan is hij zonder codec opgeslagen. Een codec zorgt ervoor dat filmpjes niet zo gigantisch groot worden (ze worden zeg maar een soort van ingepakt) als dit niet gebeurt, dan gaat hij alles letterlijk opslaan zonder enige inpakking.

In fraps kun je een videocodec kiezen in de instellingen. Mijn voorkeur gaat naar mpeg, xvid of h.264. Het zijn allemaal goede videomethoden, kijk welke het beste voor jou werkt, gewoon even proberen (kwaliteit en grootte verschilt per grootte)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dan moet je bij het opslaan of opnemen een (andere/zwaardere) compressiemethode selecteren. Dertien minuten en dan 50GB groot... Dan is er mogelijk helemaal geen compressie gebruikt. Alle films die je in de winkel kan kopen, hebben allemaal een zware compressie.