Waarom neemt mijn filmpje zoveel gigabyte in beslag?

Hallo, ik heb toenet een filmpje van ongeveer 13 minuten opgenomen met fraps, maar hij is 50 gigabyte. Hoe kan dit in godsnaam?

Toegevoegd na 4 minuten:
sorry, ik neem niet op met fraps maar met dxtory.

Weet jij het antwoord?

/2500

Fraps comprimeerd (verkleind) je filmpje niet tijdens het filmen. Daarom wordt hij zo groot.

Dan is hij zonder codec opgeslagen. Een codec zorgt ervoor dat filmpjes niet zo gigantisch groot worden (ze worden zeg maar een soort van ingepakt) als dit niet gebeurt, dan gaat hij alles letterlijk opslaan zonder enige inpakking. In fraps kun je een videocodec kiezen in de instellingen. Mijn voorkeur gaat naar mpeg, xvid of h.264. Het zijn allemaal goede videomethoden, kijk welke het beste voor jou werkt, gewoon even proberen (kwaliteit en grootte verschilt per grootte)

Dan moet je bij het opslaan of opnemen een (andere/zwaardere) compressiemethode selecteren. Dertien minuten en dan 50GB groot... Dan is er mogelijk helemaal geen compressie gebruikt. Alle films die je in de winkel kan kopen, hebben allemaal een zware compressie.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100