Hoeveel mensen raken verslaafd aan het spelen van 'second life'?

En waarom?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het is heel lastig om daar actuele cijfers over te vinden. Hier een paar links waaruit zou blijken dat het aantal verslaafden ergens tussen de 1 op de 3 en 1 op de 10 zou zijn. http://www.gezondheidsnet.nl/geest/nieuws/1574/een-op-tien-verslaafd-aan-second-life http://www.bright.nl/nederlanders-onderzoeken-second-life-junks (lees hier ook de reacties, dan krijg je mogelijk ook enig inzicht in het "waarom") http://www.dutchcowboys.nl/gaming/8162 http://www.nu.nl/gezondheid/1334709/een-op-tien-verslaafd-aan-second-life.html Maar waarschijnlijk zijn die verslavingscijfers niet echt actueel meer. Er is sinds 2004, 2005 zo veel anders op ons afgekomen, dat het bijna niet anders kan dat een klapper als Second Life in het gedrang komt. We kunnen nu eenmaal niet 25 uur per dag achter de computer zitten. Een speurtocht naar hoe het nu zit met het aantal gamers (voor zover het een game is) levert ook bar weinig op. Toch lijkt me dat er in onderstaande plaatje van Google Trends wel iets zinnigs te zien valt. Daaruit zou kunnen blijken dat Second Life eind 2006 op zijn hoogtepunt zat, en dat het daarna alleen maar minder is geworden.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100