wat betekent het dat mijn ps3 network configuration op NAT3 staat?

deze opmerking kreeg ik toen ik red dead redemption online ging spelen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Games
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
uhmm juist ik heb kpn maar weet u toevallig hoe ik het kan veranderen

Antwoorden (2)

Heb ik ook, Het maakt het moeilijk om soms je vrienden te joinen, (op black ops dan)
Het is niet zo erg, als het vervelend word kan je altijd naar je provider gaan voor info,
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat is nat?
Nat 3 houd in dat je NAT "strict" is.
Dit heeft te maken, in leken taal vertaald, te maken met hoe goed jou ps3 kan verbinden met het PS network, en dus met andere spelers en multiplayer servers.
Nat 2 houd in dat je NAT "Moderate" is, soms open (dit is een grijs gebied).
Nat 1 houd in dat je NAT "open" is.

Wat is nu het verschil?
Wanneer je verbinding probeert te maken met andere spelers in de multiplayer kan een nat3 problemen geven.
Ik speel bijvoorbeeld wel eens call of duty, en het is voor mij (bijna) onmogelijk om te verbinden met andere spelers als ik een nat3 heb. Laat staan een party vormen met vrienden, dat word dan helemaal onmogelijk.
De nat type heeft geen invloed op de kwaliteit van de verbinding, als je die eenmaal hebt.
Nat 1 houd in dat je PS3 een directe verbinding heeft met het internet, dus dat er geen router tussen zit met enige firewall protectie.

Wat moet ik nu doen?
Ik zou je adviseren om er proberen er naar te streven om een Nat2 te krijgen, dit maakt de "matchmaking" met andere speler makkelijker/ mogelijk.
Het is echter wel een enorme pain in the ass om het voor elkaar te krijgen voor sommige, als je geluk hebt gaat het van het leien dakje af... en anders zal het je helemaal niet lukken. Overigens als je KPN als internet provider hebt, heb je een nadeel, want KPN laat niet toe dat bepaalde instellingen veranderd worden van de router, wat dus met gebeuren.

Hoe los ik dit op?
Dit oplossen moet ik wel aan je zelf toe laten, ik zal kort toelichten hoe het moet, en ik zal de bronnen naar behulpzame site plaatsen.

1- open je poorten op je router.
Om instellingen te kunnen veranderen moet je in je webbrowser surfen naar je eigen ip adres. die kun je vinden op mijnip.nl. meestal is het gewoon een adres als: 192.168.2.254 of 192.168.1.1. google is your friend als je hier niet lukt. je zult een wachtwoord moeten invoeren. meestal is dat of leeg, of admin, of als je bijv kpn hebt, kpn.
portforward.com legt het van hieruit verder uit, gewoon ff je router uitkiezen (merk en model nummer staat o de router zelf die waarschijnlijk in je meterkast ligt.

2- als het nog niet lukt, je PS3 instellen als DMZ, dit moet je echt even opzoeken op google hoe dit moet.

3- als het nog niet lukt, ga op je pc, en als je win7 hebt of vista. dan kun je je thuis netwerk instellen op een openbaar, werk of thuis netwerk. ik had hem eerst openbaar, maar ik heb hem ingesteld als thuis netwerk. dit heeft bij mij geholpen.